Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaup Hiinast konteineritega
Reklaamkingitusi, valgusteid ja mööblit Hiinast maale toova Intec Trade OÜ müügi- ja logistikajuhi Angela Randmetsa sõnul lähtuvad nemad Aasiast kaupa transportides sellest, kui kiire on kliendil asjade kättesaamisega.
"Transpordi hind mängib toote hinna juures olulist rolli," selgitab Randmets, miks suurem osa mööblit ja valgusteid jõuab Hiinast Euroopasse konteinerites.
Randmetsa hinnangul on kallimad logistikapartnerid lennulahenduste korral DHL ning TNT, kuid nendib, et väikeste kaubakoguste korral pole hinnavahe üldsegi ülearu suur.
Konteinervedusid pooldab ka Koduextra kaubamärgi all kaupa müüv Olympic Invest OÜ ostujuht Kätrin Meelimäe.
"Lennutransporti ei kasuta me selle kalliduse tõttu," lausub Meelimäe.
Sagedamini vastavad ettevõtjad küsimusele, kuidas nad Hiinast kaupa transpordivad, et usaldavad mitut transpordifirmat.
Rõivatööstuse Baltika ASi hanke- ja logistikadirektor Märt Aab möönab, et kogu Hiina-suunalise logistikaga tegeleb AS Schenker.
Angela Randmetsa nimetab koostööpartneritena ja heade transpordilahenduste pakkujatena mereveol Shipco Transporti, Schenkerit ja APLi. "Lennulahendusi pakuvad meile lisaks TNT-le ja DHLile ka Schenker ja Balti Logistika," räägib Randmets.
LED-valgusteid importiva Ledproff OÜ esindaja Tanel Raigi sõnul pakuvad Hiina koostööpartnerid eelistusena välja DHLi, kuid reeglina suudab DSV Transport pakkuda ka lennutranspordil soodsama hinna kui kullerfirmad TNT ja DHL.
"Et transpordiajale lisandub mõni päev, ei ole meie jaoks oluline," ütleb Raig.
Ehkki kaupasid on võimalik tuua ka raudteel konteineritega, seda eriti ei eelistata.
Angela Randmets tunnistab, et nad on sellisest transpordilahendusest küll teadlikud, ent kaupade liikumine läbi Venemaa avaruste tundub siiski liialt ebakindel.