Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rebase äri põhituruks muutumas Riia
Kohtume Rebasega eelmisel teisipäeval pool tundi enne Eestiski laineid löönud muusikali "Mamma Mia!" esietendust Riias. Nagu enamik Rebase korraldatud kontserte, toimub seegi eelmise aasta jäähoki maailmameistrivõistlusteks Merko tütarfirma ehitatud Arena Rigal.
Lätis on Rebane kümne aastaga suutnud suurte artistide toomise enda kontrolli alla saada. "Pea kõik A-kategooria ja üle poole B-kategooria artistidest tulevad tänaseks Baltimaadesse meie kaudu," ütleb Rebane, kes esimesena tõi märtsis 1997 Riia Skonto halli esinema toonase Saksa kultusbändi Scooter.
Seejuures on Läti muutumas Rebase äri põhituruks. "Seda kahel põhjusel," selgitab Rebane. "Esiteks on Lätis pea kaks korda rohkem publikut kui Eestis ning ka keskne asukoht Balti turul. Teiseks aga Lätis Eesti kombel eraettevõtjaid ei diskrimineerita ning kontserdipiletite käibemaks on kõigile 0 protsenti," märkis ta.
Lisaks avas ta Riia vanalinnas Tallinnaski hästi tuntud meelelahutusklubi Lounge 8 filiaali, kuid lubab peamiselt jääda kontsertide juurde.
"Meil on Lätis paar väiksemat konkurenti, aga nad tegutsevad pigem alternatiivbändide turul. Tuntud artistide osas pole meil vist ühtegi suuremat konkurenti," sõnab Rebane.
Kontserdi- ja klubiartiste maaletoova Propeller Productionsi juht Liene Treimane nimetab Rebast pigem ettevõtjaks samal alal kui konkurendiks. Viimasel aastal Chris Rea, James Browni, Underworldi, Nick Cave ‘i ja Tatu Lätti esinema toonud Treimane sõnul ei ole see äri eriti kasumlik. "Põhieesmärk on jääda turule püsima paremate aegade lootuses."
BDG Läti esindajal Kristaps Karklinsil jätkub Rebase suhtes vaid kiidusõnu: tark, intelligentne ja innovatiivne. Tema sõnul on Rebane Lätis hästi tuntud. "Peamiselt meelelahutusinimeste hulgas, kuna BDG on suurim sellega tegelev firma riigis," lisas Karklins.