Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Midagi suurele perele - Seat Altea XL
Seati puhul ei oska ma muud öelda, et kui sul on lapsed, siis on see auto sinu jaoks - ole seejuures noor või vana, stiilne või mitte. Viimase eest kannab hoolt auto ise, mis Seati viimaste trendide kohaselt on üsna nägus nii ehk naa.
Välimus on Altea XLil nagu Alteal ikka, ainult tagaosa muutus pisut mahtuniversaalilikumaks. Iseenesest pole neil kassinäoga autodel minu arvamise kohaselt häda midagi ja nad võib vägagi meeldivate autode klassi liigitada.
Sisu ja veel kord sisu on selle auto puhul olulisim asi. Ees on ruumi nii juhil kui ka kõrvalistujal. Pisut plastimaailmalik armatuurlaud ei käi ka väga pinda.
Juhikohal on ühesõnaga kõik korras, oluline on see, mis toimub tagapool. Seoses veninud kerepikkusega on tagaistujatel ruumi omajagu.
Jalaruumi on õigupoolest terve tantsusaali jagu ja kui Altea XL oleks kõrgem, võiks seal mitu inimest püsti sõita nagu linnaliinibussis. Laiuse üle aga eriti rõõmustada ei või. Kui lapse turvahäll on tagaistmel, tunnevad kaks täiskasvanut ennast üsna kiludena karbis. Hädapärast saab linna vahel sõidud sõidetud, kuid Riiga niimoodi eriti minna ei kannata.
Eriti rõõmsaks teeb see, mis jääb tagaistujate seljatoe taha ehk pagasiruum. See on üüratult suur ja kõrge ning sinna paneb vabalt lapsevankri. Mis samuti oluline: luukpäraga autole omaselt on laadimisava üsnagi suur ja kruvikeeraja ei pea alati näpus olema kui midagi suurt hakkate pagasiruumi laadima.
Proovisõiduauto oli kõige algelisem ja odavam variant. 1,6-liitrine mootor on XLi kere jaoks natuke vähevõitu.
Ma ei räägi siinkohal tõmbest ja kütusekulust, sest need on paigas ja Altea sai maanteel möödasõitudega isegi üllatavalt hästi hakkama. Probleemiks on müra, mida väike mootor suurt keret vedades teeb. Summuti lärmab omajagu ja see pole magavale lapsele või ka täiskasvanule pika sõidu peal just parim muusika.
Siinkohal soovitaks kindlasti diiselmootoreid, mis on märksa vaiksemad. Tegelikult ka jõulisemad ning ökonoomsemad, sest maanteekiirustel need lihtsalt ümisevad, mitte ei laula refrääni kõrgemaid noote.