Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teenindaja kutsevõistlused koguvad taas populaarsust
Juuni alguses selgitasid parimad müüjad välja Rimi keti Hüper-, Super- ja Säästumarketid ning R-kioskid. Rimi Eesti Food ASi personalijuhi Õrne Pardeli sõnul oli ürituse eesmärk tõsta esile häid kassapidajaid, pakkuda võimalust kutsealaste oskuste arendamiseks ja elavdada omavahelist suhtlemist.
Rimi Nobenäpp 2007 tiitli pälvis Evely Taul Viljandi Jakobsoni Säästumarketist, kes sai auhinnaks 15 000kroonise reisifirma kinkekaardi.
R-kiosk hindas tervet kollektiivi ja tunnistas parimaks Rocca al Mare Neste bensiinijaama. Kolmest naisest koosnev kollektiiv sai auhinnaks 30 000kroonise soojamaareisi.
"Sellised võistlused väärtustavad eriala nende seas, kes seda tööd teevad, see on suhtumise ja maine parandamiseks väga hea üritus," ütles Tallinna Teeninduskooli kaubanduseriala kutseõpetaja Vaike Habicht, kes kuulus ka Rimi Nobenäpp 2007 žüriisse.
Habicht tõi esile võistluste elulist pool ning seost igapäevase reaalse müügitööga. Kui mõõta ainult kiirust, täpsust ja vigu, siis see ei kajasta teenindaja suhtlemisoskust ja tema võimet lahendada kliendi probleeme, mis on teenindaja töös väga oluline, selgitas aastakümneid müüjaid koolitanud Vaike Habicht.
Habichti sõnul näitas konkurss töötajatele endile, kui sügav, keerukas ja mitmekülgne on nende töö.
"Me oleme harjunud, et kassa arvutab, kuid kui inimene annab lisaks peenraha, siis on segadus suur - müüja ei tule enam peast arvutamisega toime," tõdes Habicht. "See lõi mõnedki rööpast välja, kuid suuremal osal sujus peast arvutamine kenasti."
R-kioski tegevjuhi Jüri Võssokovi sõnul soovisid nemad oma võistlusega rõhutada, kui oluline on kioskite ühtlaselt hea teenindustase.
"Näiteks võidukioski puhul olen veendunud, et ükskõik mis ajal klient sinna sisse astub, teda teenindatakse alati asjatundlikult, kiirelt ja sõbralikult," kinnitas Jüri Võssokov.
Parima R-kioski valimine koosnes kahest etapist. Esimesest said osa võtta kõik ligi 200 R-kioskit, teise etappi ehk finaali pääsesid parimad müügikohad viiest R-kioski piirkonnast. Finaali käigus pidid kioskikollektiivid vastama erinevatele küsimustele, mis puudutasid nende tooteid, teenindust ja töökorraldust.
Rimi võistluse eelvoorudesse registreerus üle saja osaleja, finaali pääses 33 kassapidajat.
Finalistid võtsid mõõtu mitmes osas. Neil tuli teenindada kahte klienti aja peale, näidata kaupade ja kaubandusseaduste tundmist ning osaleda mälutestis.