Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IP-side muutub kättesaadavamaks
Olukord, kus internetitelefonid ei vastanud alati väikeste ja keskmiste ettevõtete vajadustele, on muutumas.
Uute võimaluste seas on peagi kindlasti ka IP-telefoniteenuse sisseostmine ja turule tulevad ka ruuterid, millesse on vastav funktsionaalsus sisse ehitatud. Selliste lahenduste kasutuselevõtu juures tuleb aga jälgida, et ei segataks klassikaline fiksvõrgu kasutamist. Ka siin on mitmeid lahendusi.
Harmooniline lahendus hõlmab samaaegselt nii arvutipõhiste funktsioonide, interneti kui ka IP-PBX kasutamist. Asi on suhtumises ahela lülidesse. Kas ise lahendada või sisse osta?
Moodulid on saadaval, nii et küsimus on pusle osade kombineerimises. Äriedu oleneb teenuste kombinatsioonidest, mida need kombineerimised võimaldavad, ja nende vastavusest firma vajadustele.
Siit lähtuv suurem küsimus on, kas firmad rakendavad tehnikat sihipäraselt või muudab tehnoloogia firmasid?
IKT (informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogia) tööstus alles õpib, kuidas võrgustada nii, et see sobituks elegantselt iga firma, turu ja geograafilise piirkonnaga.
Jäigalt lahusolnud lähenemised nagu LAN, PBX, ja telekommide poolt pakutavad teenustepaketid, integreeritud süsteemid ja tarkvaraplatvormid hakkavad edaspidi sujuvamalt lõimuma.
Kuna iga firma on unikaalne, tähendab see neile modulaarsete kombinatsioonide loomist.
Autor: Aldris Laumanis