Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Disaini ABC jõuab ettevõtjateni
Eesti ettevõtja on lisaks toodangu tehnilisele kvaliteedile ja hinnale peatselt sunnitud mõtlema ka disainile kui olulisele konkurentsieelisele.
Suurbritannias korraldatud uuringud näitavad, et disaini kasutavad ettevõtted on aastaga suurendanud oma turuosa 83%. Sama paljud on veendunud, et nende edu olulisimaks teguriks on disain, võimaldades konkureerida kõrgemas hinnakategoorias.
Kui allhange enam ei toimi ja plaanis on konkurentsis püsida, muutub disaini kasutamine seega üheks peamistest strateegilistest eelistest.
Kas, millal ja kuidas disainerit protsessi kaasata, saab teada ABCDisaini seminaridelt. Neil esitlevad Eesti juhtivad disainerid Martin Pärn, Kristjan Jagomägi ja Kristjan Mändmaa oma kogemusi, kuidas disaini kasutamine mõjutab positiivselt kõiki ettevõtte majandustegevuse näitajaid, alates käibest ja kasumist ning lõpetades turuosa ja konkurentsieelisega.
Seminari korraldab Eesti Kunstiakadeemia Disaini Innovatsioonikeskus EASi finantseerimisel. Seminarid on osalejatele tasuta.
ABCDisaini seminar on nüüdseks toimunud rohkem kui pooltes Eesti maakondades. Osalejateks on tootmisettevõtete, turismifirmade ja avaliku sektori töötajad.
Seminarid toimuvad eeloleval sügisel Jõgeval, Jõhvis, Rakveres, Paides, Kuressaares ja Tallinnas.
Autor: Riin Kranna-Rõõs