Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õllest sai hea reklaamikanal
Justiitsministeeriumi ja A. Le Coqi koostöös põhiseaduse aastapäevaks turule toodud uus õllemark Põhiseaduse Pilsner tekitas kriitikalaviini justiitsminister Rein Langi aadressil.
Ühed on pahased, et põhiseaduse aastapäeva tähistamiseks otsustas justiitsministeerium valida odava õllesordi. A. Le Coqiga konkureeriva Saku Õlletehase juht oli seisukohal, et põhiseadusele tulnuks pühendada kvaliteetsem õllesort. Mõned avaldasid arvamust, et pigem võinuks ministeerium põhiseaduse aastapäevaks tellida spetsiaalse veini või viina, mida oma koostööpartneritele saanuks kinkida.
Teine hulk kriitikuid on veendunud, et Eesti riigi oluline seadus on püha asi ning riigi sümboleid ei tohiks eraettevõtjad enda huvides kasutada. Paljusid häiris just see, et uue õlle etiketil olid sinimustvalged lipud.
Kolmandad pidasid õlle abil põhiseaduse reklaamimist aga alkoholitarbimise propagandaks ning väitsid, et riik ei tohiks seda teha.
Vaadates, millise diskussiooni see kolmeks kuuks turule toodud õlu tekitas, tasub A. Le Coqi kõrval õnnitleda ka justiitsministeeriumit hea idee eest. Tõenäoliselt saab just tänu spetsiaalsele õllele suur hulk eestlasi teada, et meie põhiseadus saab septembris 15aastaseks. Arvestades Eestis kiiresti kasvanud õlletarbimist, võib õllepudeli etiketti pidada heaks reklaamikanaliks.
Lõpliku hinnangu saame justiitsministeeriumi ideele anda kolme kuu pärast, siis on selge, kas tarbijad suhtusid sellesse huumoriga või ühinesid kriitikute armeega ja jätsid protestiks õlle ostmata.