Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Luksus teisel korrusel - Grand Cherokee täispauk
Jeepi hiljuti ilmutatud Overlandi varustus on lõpuks ka meile jõudnud, naha lõhna on juba ühest linnaotsast teise tunda.
Välimus on Overlandil sama, mis teistelgi, kuid lisaks kriiskavad all suuremad veljed ja kõikvõimalik liist on veelgi kriiskavam kui muidu. Ega muidugi ole Grand Cherokeele midagi ette heita.
Sellele autole algupäraselt antud karmi kandilist olekut on ajapikku küll ümaramaks silutud, kuid tõelist Ameerika hõngu võib ka tänapäevaste kumeruste alt kobrutamas tunda. Kliirens on endiselt suur ja ka nupud salongis viitavad sellele, et see sõber ei jäta sind maastikul mütates hätta ning tegu pole pelgalt pargimaasturiga.
Sisu on see, mis räägib luksuslikust varustusest kõige enam. Nahksisu - ja mitte pelgalt tavaline nahk, vaid segu pööratud nahast ja tavalisest koos õigete embleemidega - on tõeliselt maitsekalt koostatud ja jätab asjast hea mulje. Armatuuril, nojah, krõbiseb ikka plastik, kuid natuke on tunda õiges suunas liikumise märke, sest kohati on armatuur kaetud pehme materjaliga.
Samuti kohtab salongis ohtralt viidet sellele, et Jeepi mehed on omajagu vihmametsi hävitanud ja armatuurlauale puitu lisanud. Ruumi on ohtrasti nii eesistujatel kui ka taga. Pakiruum kõlbab väiksemaks koolidiskoks. Igatahes tunnevad sõitjad end autos hästi. Kahjuks on selle juures ka üks aga: seda tunnet ei saa tunda pisipere. Nimelt lapse turvahälli autosse toppides selgus, et turvavöö on tagaistmel liialt lühike ja ei ulata õigesti ümber hälli. Lõpuks klõpsatas vöö küll oma auku, kuid häll jäi poolviltu. Ma ei saa sellest aru. Ameeriklaste kehamõõdud peaks ju küll sellised olema, et vöö pikkusest peaks piisama kaks korda ümber auto jooksmiseks - ja nüüd selline aps.
Proovisõiduki kolmeliitrisest turbodiiseljõuallikast võiks kirjutada eraldi pala autoajakirjanike Greatest Hits-albumile. See tõmbab pärast kerget turboviivitust väga jõuliselt. Kui ilma veojõukontrollita kohalt ära minna ja piduriga turbolaadur natuke vilesse ajada, künnab Grand Cherokee asfaldisse neli auku ja laseb vilet rehv nagu Onu Bella laulus.