Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kanal 2 on rahast lausa paks
Eesti kaks peamist eratelekanalit Kanal 2 ja TV 3 on nagu Saku ja A. Le Coqi õlletehased: käib kahe suure halastamatu tormijooks tarbijale. Praegu saadab vaataja- ja majandusedu Kanal 2e.
Arvame, et Kanal 2-le on edu toonud heas mõttes meiemehelikkus, mis vaatajatele peale läheb. TV 3 oma nägu on aga raskem ühe sõnaga iseloomustada. Kui pole aga selget kuvandit, pole ka nii palju vaatajaid.
Kanal 2 edu sai alguse uudistemagasini "Reporter" ekraaniletoomisest - algusega samal ajal, kui olid eetris TV3 traditsioonilised "Seitsmesed uudised".
Vaatajad kolisid uudiseid jälgima selgelt atraktiivsemast saatest, kus n-ö tõsised uudised olid pikitud seltskonnakroonika, lemmikloomapidamise, horoskoobi jms kergekaalulise, ent vaatajalähedase materjaliga.
Teatud määral on see väike vingerpuss kogu kvaliteetajakirjandusele - lugejad, kuulajad, vaatajad ei soovi tingimata parimat ajakirjandust, vaid atraktiivseimat (kvantiteet)ajakirjandust.
Tegelikult on üllatav, et üsna pikal perioodil polnud vaadatuimate saadete esikümnes ühtegi TV3 saadet. Kui üksikute sarjade või sarisaadete menukust võib hinnata nii või naa - subjektiivsel skaalal meeldib või ei meeldi -, siis terve saatekava suhteline ebamenukus näitab juba midagi enamat, võimalik, et objektiivset pilti.
Näiteks üle-eelmisel nädalal oli Kanal 2-l kogunisti kaheksa saadet vaadatavuse esikümnes. Millest selline edu on tulnud?
Pikka aega oli TV3 majandusseis tunduvalt parem kui Kanal 2-l, sest TV3 tootis ju omanikele stabiilset kasumit, aga Kanal 2 maadles kahjumiga. See edu võis aga ka TV3 telejaama juhte uinutada. Samal ajal uuenes Kanal 2 agressiivselt, tuli meiemeheliku kuvandiga vaatajale lähemale.
Koos paremate reitingutega voolab Kanal 2e ka rohkem reklaamiraha. See ümberorienteerumine käis väga kiiresti ja see üllatas TV3e ebameeldivalt.
Ehkki telereklaamiturg eelmisel aastal summa summarum tõusis 16 protsenti, TV3 kasum samas suurusjärgus hoopis vähenes.
TV3 eelmise aasta kasum oli siiski umbes miljoni krooni võrra suurem kui Kanal 2-l, sestap on TV 3e veel vara maha kanda.
Vaataja seisukohalt on mitmekesisus äärmiselt vajalik, sest see sunnib telejaamu omavahel konkureerides atraktiivseid saateid pakkuma.
Aga kui reklaam enam Kanal 2e ära ei taha mahtuda ehk reklaamipausid liiga pikaks venivad, võib juhtuda, et vaataja klõpsab nende ajal hoopis muudele kanalitele.
Autor: ÄP