Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piiriületusjant paneb veohinda tõstma

    Esiteks otsustas Vene toll eksportkaupade Eestisse viimisel nõudma hakata, et kauba pealelaadimise juures viibiks tolliinspektor ja oleks vormistatud tolliülevaatuse akt. Vastasel juhul saadetakse veok täiendavaks kontrolliks lähtekohta tagasi. ERAA TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti ütles, et äsjane muudatus Eesti-suunalises ekspordis põhineb Vene tolli riskianalüüsil.
    "Avalik tollimuudatus see ei ole. Ilmselt on asi kirjas vaid tollisisestes infokanalites," kommenteeris Lusti. "Sisuliselt tähendab see, et kaubad, mis Eestisse tuuakse, on kõrgendatud riskiga."
    Teiseks toimub Venemaal kõikide Narva maantee piiri- ja tollipunktis Eesti-Vene piiri ületavate kaubavedajate konvoeerimine.
    DSV Transport ASi tegevjuhi Jaan Lepa sõnul nõutakse konvoi kasutamist ainult niinimetatud mustas nimekirjas olevate veofirmade autodele. Praeguses nimekirjas on teadaolevalt 29 eesti firmat ja neid konvoeeritakse sõltumata sellest, mis piiripunktis toimub piiriületus.
    "Konvoeerimisega kaasneb lisakulu konvoitasu näol. Teisest küljest pikeneb veoaeg oluliselt," selgitas Lepp. Praeguste järjekordadega võib Moskvasse jõudmiseks koos konvoiga kuluda kuni kaks nädalat.
    Kaupade veo- ja transiidiaja pikenemist kinnitab Allando Trailways ASi Venemaa müügijuht Jelena Kazina. Kazina hinnangul ei valmista seitsmepäevane viivitus ja veoki seisak piiritsoonis enam kellelegi üllatust. "Kõik autod lähevad Vene tollis kontrolli. See on väga halb, sest transiidi aeg pikeneb väga palju," möönab Kazina. Ta lisab, et kontrollimise kulud tuleb vedajal katta. Viimaste andmete järgi on kontrollimise tasud6000-8000 tuhat krooni.
    "Kui vedaja kannab kulud, jääb vedajaid vähemaks ning klient peab paratamatult kõrgemat veohinda maksma," tõdeb Kazina, täpsustades, et hinnad lähevad piirijärjekordade tõttu niikuinii kõrgemaks. Praegu tuleb Allando Trailwaysi klientidel koorma saatmisel Venemaale arvestada 30 000-35 000 krooniga. "Prognoosime, et hinnad võivad tõusta rohkem kui eelmise aasta lõpus," ütles Kazina. Möödunud aasta lõpus küsisid kallimad vedajad koorma eest kuni 50 000 krooni.
    Veohinna kasvu tunnistab ka Järwa Trans OÜ tegevjuht Mati Järvik, kuid keeldub täpseid suurusi kommenteerimast. Väidetavalt mustas nimekirjas olev Autobaas OÜ tegevjuht Reimo Rändla ütleb, et on lõpetanud veoteenuse osutamise Venemaale piirijärjekordade tõttu.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.