Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Google'i juht: veebiturunduses on toimumas tohutud muutused
"Internetis ei longi ringi enam ainult nohikud, vaid see on peavoolu meedia. Inimesed tahavad vaadata kahvatuid koduvideosid, mitte Holliwoody kõrgekvaliteedilist toodangut," ütles Kokko, kelle sõnul on viimase pooleteise aastaga toimunud selles osas tohutu areng. "Kaks aastat tagasi ei teadnud keegi, mis asi YouTube on, nüüd on neil aga 100 miljonit külastajat iga päev," lisas ta.
Üks nähtusi on tema sõnul killustunud meedia: 50 000 ajalehte, 60 miljonit blogi. "Blogides on hetkel vaid tekst, kuid varsti hakkavad inimesed sinna oma videosid panema, siis on see kõik kokku nagu 50 miljonit telekanalit," arvas Kokko.
Kõik see on tema sõnul juhtunud tänu lairibaühendusele, odavale sisutootmisele ja kõvaketta ruumile.
"Aastal 2015 mahub kogu maailmas toodetud muusika iPodi ning aastal 2080 võib sinna lisada kõik maailmas toodetud filmid," oli Google'i boss veendunud.
Iga päev on umbes miljard inimest online. "Kuigi 5 miljardit internetis veel ei ole, usun, et järmised miljard veebi kasutajat ei kasuta enam arvutit, vaid mobiili," ennustas Kokko kiire arengu jätku.
"Turundaja peaks tulevikus otsima ja mõtlema sellest, kuidas rohkem ekperimenteerida. Keegi ei tea, kuidas midagi käib. Online'is saab muuta kõike jooksvalt, tootmine ja jagamine on odav," soovitas Kokko.
Konverentsi korraldaja Robin Gurney rääkis oma eisnemises, et ettevõtted ei oska kuigi hästi interneti võimalusi, näiteks otsingumootoreid ära kasutada. "Populaarseim tegevus internetis ei ole mitte kirjavahetuse, porno ega Delfi lugemine, vaid info otsimine," rõhutas ta oma ettekande alguses teema olulisust. "Otsingumootoriturundus tähendab, et ettevõtete teenused oleksid kättesaadavad inimestele, kes otsivad infot. See ei ole küll lihtne, kuid on tulus," lisas Gurney.
Tema sõnul pole enamik maailma lehekülgi otsingumootoritele sõbralikud. Algajal otsimootoriturundajal soovitas Gurney keskenduda otsingusõnadele. "Esimese asjana pane oma veebi Google Analytics, et näha, kust liiklus tuleb, kas suur bänner Delfis töötab jne," soovitas ta.
Lisaks saab Google'ist ja Netist otsingusõnade statistikat. "Keskendu nendele otsingusõnadele. Ja kui nõutakse roosasid elevante, andke roosasid elevante, mitte ärge tehke lehekülge rohelistest elevantidest," soovitas ta.