Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lukas meelitab noort õpetajat rahaga
Selleks et stardiraha saada, peab õpetaja kooli tööle minema kohe pärast ülikooli lõpetamist, paketist jäävad ilma Tallinna ja Tartu õpetajad, et tõsta maapiirkondades õpetamise mainet.
Kokku 200 000kroonist lähtetoetust saaksid kvalifitseeritud, õpetajakoolituse läbinud õpetajad kolme aasta jooksul - esimesel aastal 100 000 krooni, teisel aastal 50 000 ja kolmandal taas 50 000 krooni. Kui õpetaja püsib ametis vähemalt viis aastat, siis oli see raha talle tagastamatuks toetuseks. Kui ei püsi, tuleb lahkumise hetkeks ülesjäänud summa tagasi maksta.
"Olen võtnud eesmärgiks rakendada seda lähtetoetust juba järgmisel aastal," ütles haridusminister Tõnis Lukas.
Samuti kavatseb Lukas maksta stipendiumi õpetajaks õppijaile. "Noorte inimeste pärast võitlevad üha ägedamalt kõik tööandjad, nüüd peab võitlusse lülituma ka haridussüsteem," selgitas Lukas.
Kolmanda punktina on abinõude kavas kirjas õpetajate palkade alammäära tõstmine vähemalt 20 protsenti.
Haridusministeeriumi võõrkeelse õppe osakonna juhataja Irene Käosaar ütles, et õpetajate motiveerimine ei ole ainult raha küsimus. Tema sõnul plaanib ministeerium õpetajate kasutusse anda sülearvutid ning välja töötada mentorite süsteemi, mis tagab noorele kooli tulnud pedagoogile professionaalse toe.
Õpetajana töötav filoloog Jekaterina Žavoronkova ütles, et paljuski on hirm kooli ees stereotüüpides kinni. "Levinud on stereotüüp, et kool - see on hullumaja, kus õpetajat ei austata ega talle korralikult ei maksta," kirjeldas Žavoronkova, kes jagas kunagi sellist arvamust, aga nüüd on teistsugusel seisukohal. "Palk võiks suurem olla, austus sõltub aga õpetajast endast," ütles ta.
Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutuse nõukogu liikme Viktoria Nebojarkina sõnul on häda selles, et kooli juhtimine ja haridussüsteem tervikuna on autoritaarne.
"Õpetajad on haamri ja alasi vahel: õpilased mässavad autoritaarsuse vastu, aga õpetajatel pole võimalusi, teadmisi ega kogemust, et süsteemile vastu astuda. Sellises atmosfääris inimene kaua vastu ei pea," ütles Nebojarkina.
Autor: ÄP