Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gazprom kipub Eestit valitsema

    Kui sakslased ja venelased hakkavad ühisaktsioonides väljaspool oma piire kokku leppima, peab see nende naaberriigid väga ettevaatlikuks tegema. Meil on juba kord oma leplikkuse tõttu kehvasti läinud. Oleme selle jõulise alasi ja haamri vahele kord rängalt taguda jäänud. Nüüd ripub õhus oht, et Saksa-Vene gaasiprojekti juhist ekskantsler Gerhard Schröderist võib saada Eesti kindralkuberner. Vene-Saksa Läänemere gaasitoru projekt paneb eestlased nii välis- kui sisepoliitiliselt proovile ning näitab, kuivõrd me oma raskelt kättevõidetud enesemääramisest ja iseseisvusest hoolime.
    Meie riigiisad on oma seisukohti gaasitoru suhtes nelja kuu jooksul muutnud. Alguses olid nad kõik raudselt vastu: mingit uurimisluba ei anta. Soome ütles Nord Streamile ära. Too teab, et soomlastega pole mõtet vägikaigast vedada - nad näitasid ka Stalinile koha kätte. Eestit aga võib mõjutada. Tundub, et seda on tehtudki. Vähemalt pea- ja välisminister ning president on saanud pigistada ja räägivad, et las uurivad, aga ehitada ei luba, ja et me ei peaks end maailma ees narriks tegema. Küllap on Saksamaa lubanud täita kõik eestlaste tingimused, et mingit ohtu pole ja julgeoleku pärast ei maksa karta.
    Pole välistatud, et venelased on lubanud taastada nafta- ja kivisöetransiidi. Kuulda pole aga, mis konkreetset laadi majanduslikku kasu me sellest ettevõtmisest saame. Paistab, et ainsana haistab kasu ärimees Tiit Vähi kontsern, kus arvatavasti loodetakse, et torujuhtme rajajad avavad oma ehitusbaasi Sillamäele, inimesed saavad tööd ja lähevad pauguga rikkaks. Vähist rääkimata.
    Kui anname uurimisloa, on pärast raske, kui mitte võimatu keelduda toru ehitust lubamast. Loomulikult algab pärast igati positiivseks osutuvate uuringute selgumist meeletu surve Eesti valitsusele ELi ja Saksamaa tasemel, rääkimata Venemaast, võib-olla ka soomlaste ja rootslaste poolelt. See on nuga meie julgeoleku kõril. Ühel hetkel saavad venelased näiteks väita, et torujuhet ähvardab terrorioht, mistõttu Gazpromi armee peab objekti ööl ja päeval kaitsma. See tähendab viibimist Eesti vetes. Ilmselt tahetakse tulla ka mandrile jalgu puhkama. Mäletate, härrased Toompeal, venelaste baaside aega Eestis ja mis see kaasa tõi?
    Kui uurimistööde lubamisest ära öelda, virisetakse meie kallal natuke, mitte eriti kaua. Ja hakatakse otsima uusi võimalusi. Meie sõbrad poolakad, leedulased ja lätlased tahavad, et see toru ehitatakse mööda maad. Ei saa sõpru reeta. Pealegi on meil oma rahvuslikud huvid ja see peab olema pidevalt meeles. Ka nendel ärimeestel, kes meelsasti suveräänsust ära annaksid, et äri edendada.
    Tahaks juhtida peaminister Ansipi ja tema Reformierakonna tähelepanu aksioomile, et siin maailmas pole midagi igavest. Ka mitte kõrge poliitiline reiting. Annate uuringuteks loa ja osa heast poliitilisest positsioonist hajub. Annate loa toru ehitamiseks - kõrge reiting ongi läinud. Ega muidu Laar ja Savisaar end gaasitoru uurimise vastu rivistanud. Nemad hakkavadki Reformierakonna reitingutükke üles korjama.
    Tuleb ära öelda. Sirge selja ja sõjaväemuusika saatel. Veelgi parem: Tõnis Mägi peaks esitama hoiatuseks suurepärase "Koidu".
    Autor: Tiit Made
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.