Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maantee või sopamülgas, Touareg hätta ei jää

    Kui päris aus olla, peab tunnistama, et väliselt on ikka väga raske vahet teha, mida on kohendatud ja mida mitte. Õnneks on natuke abiks läikivad osad, nagu näiteks Audi sportmudelitegi puhul. Läikivaks osaks, mis päästab, on iluvõre, mis ulatub nüüd stange sisse. Muidu on ikka seesama "tanksaapad jalga ja rusikaga näkku" disain. Ei, ma ei mõtle, et auto on rusikaga näkku saanud, lihtsalt auto on suur ja tõsiselt tugeva olemisega. Viimane viitab ka sellele, et auto pole mingi linna nannipunn, kes tänavakivide juures juba abitult ähkima ja kolisema hakkab - ta võib sopas ja küngastel ka mütata, juhi jaks saab igatahes enne otsa kui auto oma.
    Sisu on autol nagu välimuski - suur. Ruumi jagub laialt. Neljakesi sõites on tunne, et peaks vist karjuma, sest muidu kõik ei kuule. Kõrge ja tugev keskkonsool jäi mulle juba eelmise mudeli juures silma, muutusi pole ka uue puhul.
    Konsool on väga šeff ja paneb mõtlema, et ega oskagi nagu midagi muud eriti tahta. Pagasiruum on ka paras Polo garaažina kasutamiseks. Nähtavus on Touaregist igati hea. Viimane on maasturi puhul lisaväärtus, sest enamik neist ju mingeid mudamülkaid kunagi ei näe ja elavad oma elu linnadžunglis, kus soov lihtsalt üle teiste katuste näha.
    Proovisõidukil oli kolmeliitrine V6 turbodiiselmootor. Viissada njuutonmeetrit pöördemomenti on autole enam kui piisav. Kohalt natuke mootorit vinna lastes kühveldab ta nelja ratast pinnasest olenemata ringi ja tuiskab nelja tuule suunas.
    Maanteel möödasõite tehes ei oska nagu ka enamat soovida. Aga enamat on võimalik soovida, sest sellele autole saab tellida ka röögatud 750 Nm arendav V10 turbodiisel.
    Sellega on katsete käigus ka Boeing 747, nn kühmselg-tüüpi, lennukeid slepis veetud.
    Sõiduomadustelt on Touareg natuke paadilik. Ei, mitte sellepärast, et ta upub tormiga ära, vaid ta kiigutab oma sõitjaid nagu paat.
    Õhkvedrustus õõtsutab suurt kere vaikselt küljelt küljele ja midagi enamat ei oskakski justkui tahta.
    Tahtma ei pea, aga tahta saab. Vedrustust saab tõsta ja langetada soovile vastavalt. Saab lasta madalaks ja tõsta nii kõrgeks, et autol on kohe selline ilme: "Kus see mülgas siin nüüd oligi?!"
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.