Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee tagasiost oli õige

    Valitsuse majanduslikud ebaõnnestumised - suuresti tulenenud aprillisündmustest, kuid mitte ainult - on koalitsiooni juhtpoliitikuid ajendanud tolmunud kapinurgast taas vana leierkasti üles otsima. See on loomulikult Eesti Raudtee (ER) tagasiostmine.
    Kui lugeda Meelis Atoneni või Juhan Partsi jt kirjutisi, jääb mulje, et kõiges, olgu see hindade kallinemine, liigkõrge inflatsioon või lihtsalt majandusliku turvatunde kadumine, on süüdi ainult ERi tagasiost. Jaanalinnupoliitikat on Eesti parempoolsed valitsused varemgi viljelenud, kuid et maurused on vahepeal saanud saurusteks, või vastupidi, on kummastav küll. Olukorra toonast sisu kas ei mäletata, ei tahetagi mäletada, või - veel tõepärasem - on paaniline soov põhjendada tänaseid möödalaskmisi eelmise valitsuse otsustega.
    Atonen väidab, et ERi aktsiate tagasiost oli viga, kuna riik ei pidavat tegelema veoseteenusega. Ent BRS, kelle omanduses oli toona 66% aktsiaist, keeldus pidamast läbirääkimisi ainult infrastruktuuri müügiks. See oli BRSi šantaaž. Kuid neid võis mõista. Valitsus tegi omal ajal saatusliku vea infrastruktuuri müügiga, sellega vähendati tulevast manööverdamismaad ja mängiti kaardid kätte uutele omanikele. Usun, et juba ostes arvestas BRS, et varem või hiljem müüb ta raudtee edasi ja maasikaks olnuks just infrastruktuur. See, mida riik tegelikult vajab, mis tagab nii majandusliku kui ka majanduspoliitilise julgeoleku.
    Atoneni meelest muutub riik rünnatavaks ja haavatavaks, kui omab raudteed. Vastupidi, see juhtub siis, kui meile olulist ja strateegiliselt tähtsat ettevõtet omab keegi muu kui Eesti riik. Koalitsioon on võtnud nõuks saavutada ilmvõimatut - süüa kooki nii, et kook terveks jääb. Kuidas muidu tõsiselt võtta hilisemaid hinnakalkulatsioone. Sama loogika järgi võiks ju panna kahtluse alla kõik erastamised ja väita, et hind oli liiga madal.
    ERi tagasiost oli palju enamat transiidi valdkonnast. See oli reisijateveo kindlustamine. Reisijatevedu saab toimuda ainult korralikul ja turvalisel infrastruktuuril. See vajab pidevat korrashoidu, investeeringuid - neid suudab pakkuda ainult riik.
    Mis aspektist ka ei vaata, ERi tagasiost oli õige. Tunnistagu seda ka tänane Reformierakonna näoga koalitsioon ja proovigu tänaste probleemide lahendamisega muul moel hakkama saada. Muidu juhtub, et eilses elades unustad tänase ja kaotad homse sootuks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.