Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riik lahendab masside probleeme
Seekordses Logistikas avaldab majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts riigi eelistused investeerimisel transpordisektoris.
On õige, et riik on otsustanud keskenduda võimalikult suuri huvigruppe rahuldavatele projektidele ning loobunud nišiprojektide esiletõstmisest.
Investeeringud teedesse puudutavad kahtlemata kõige suuremat hulka inimesi ja transpordi huvigruppe. Maanteed pidi käib ca 94% reisijate veost. Lisaks parandavad investeeringud teedesse kõigi autoomanike sõidutingimusi. Ka kaubaveol on maanteel tegutsemas kõige enam ettevõtteid, kellele kõigile lähevad korda investeeringud teedevõrku. Tõsi, kaubamahult toimub raudteel ca kaks korda enam vedusid. Kuid ainult nõustuda saab ka Partsi seisukohaga: "Autoveod jäävad nagunii ja ka sadamasse saabuvad kaubad tuleb edasi viia."
Investeeringud Tallinna ja Tallinna lähiümbruse regiooni liiklus- ning ühistranspordi probleemide lahendamisse lähevad korda suurimale hulgale inimestele ja ettevõtetele. On selge, et Ülemiste liiklussõlme läbilaskevõime mõjutab iga päev kordades rohkemate inimeste ja ettevõtete tegevust kui näiteks rekonstrueeritud väikesadamad.
Euroopa Liit annab Eesti transpordiprojektidesse investeerimiseks järgmise seitsme aasta jooksul ligi 10 miljardit krooni. Transpordisektori investeeringuvajaduste nimekirjas on aga projekte enam kui 31 miljardi krooni eest. Valida tuleb projektid, mis lahendavad suurima massi probleeme.