Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Auto mida ei tahagi juhtida, tagaiste on parem
Pea võib püsti hoida küll, sest tehnoloogilistele saavutustele, mida see auto endas sisaldab, pole ka väga heal elektroonikapoel midagi vastu panna. Kui Lexuse inimestelt küsiti, kas tegu on lihtsalt mingi jõudemonstratsiooniga, siis nad võisid ju algul pead sinna-tänna väntsutada, kuid pidid nõustuma, et autos on, jah, nende viimased tehnoloogilised sõnad.
LSi kerekumerustele ei saa teha mingeid etteheiteid. Järjekordselt olevat tegu millegi erilisega. Nimelt ei pidavat kellelgi eriti olema sarnast tehnoloogiat, millega suudetaks taolisi esimesi küljeplekke teha. Kaldub ta ju lugematuid kordi omal kaunil ja lookleval moel sinna-tänna justkui siidiriba õrna tuule käes. Tehnoloogiline suursaavutus pidavat aga olema see, et kogu esitiib on ühes tükis ja sõidab niivõrd mitu korda nii ühes kui ka teises suunas. Ma ei tea, kas see on tõsi või mitte, kuid kõlab üsna uhkelt. Säilinud on ka uhkelt kõrge esiosa, mis juba kaugelt teatab, et härrad on teel.
Tavalist LSi ja uut hübriidi eristavad loomulikult erinevad kirjad, kuid ka Lexuse märgid. Nimelt seest sinaka tooniga märk tähendab, et tegu on elektriautoga. Elektril töötav 600h on ka ainuke, millele saab tellida pikka tagaust, mis annab lisaliideseks L.
LSi salong on koht, kust lahkuda ei tahaks. Kõik on nähtavalt ja katsutavalt tehtud heast materjalist, mingeid kisavaid pretensioone esitada ei saa. Nahk on pehme ja puit tundub ka justkui otse metsast. Heh, rohelise mõtteviisiga auto küll, mille heitgaasid õhku ei reosta, kuid luksusel on ikka oma hind - ühelt poolt antakse vihmametsadele rohkem õhku, teises metsaservas aga saed vinguvad puitsisu tarbeks. Viimast ei pea küll tellima. Armatuur on kõrge ja jällegi kohtab samu ilusalt looklevaid jooni nagu oja voolamine.
L-versioon on selgelt tagaistujale orienteeritud. Härra laseb jalad üles, tõmbab keskkonsoolist välja laua, laseb laest alla suure ekraani ja vaatab oma lemmikfilmi. Allakirjutanu igatseb selle istme järele eriti praegu, olles lennukis laiaõlgse Ungari tuletõrjuja kõrval.
See pole sugugi kõik. Keskkonsoolist leiab televiisoripuldile lisaks veel midagi. Nimelt on seal pult massaaži tarbeks. Just nimelt, tagaiste suudab enda seljas ratsutaja selga masseerida. See pole mingi eriti uudne lahendus, kuid natuke teistsugune küll kui teistel samalaadsetel. Nimelt on võimalik seljatugi ikka väga võimsalt surisema panna, nii et masseerimist on väga hästi tunda.
Mootorivalik on LSil lihtne - kas 4,6-liitrine V8 või siis hübriid. Viimane kõlab ameerikaliku V8 kõrval muidugi veidralt ja aeglaselt, kuid tegelikkus on hoopis vastupidi. Elektrimootor istub samuti V8 otsas ja kargab talle igal võimalusel appi. Kiirendus on sellel kremplil lausa ehmatav, kui olla roolis esimest korda. Suur auto, mis kaalub sama palju kui mõni tornmaja, liigub ühtlase kiirendusega algusest lõpuni.
Kiirus on tegelikult piiratud 250kilomeetrise tunnikiiruse peal, kuid proovides autot Saksamaa kiirteedel, kus on lubatud sõita nii kiiresti, kui tahad, läks spidomeetri nõel korduvalt ka üle 260 kilomeetri tunnis. Selline kiirus nii suures ja kohmakana tunduvas autos oli väga veider, kuid LS ei ilmutanud mingeid märke sellest, et ta oleks sel kiirusel kuidagi juhitamatu. Pigem vastupidi, suure roolirattaga antud käsklusi kuulab ta hästi, nii põhjas kui ka poolenisti ülal gaasipedaaliga. Arvatavasti mängib oma osa tõik, et tegu on nelikveolise autoga.
Omaette teema on käigukast. Jah, bensiinimootoriga autol on ta täitsa olemas ja on veel kõigele lisaks kaheksakäiguline. Huvitav on aga see, mis toimub hübriidi otsas. Käigukast justkui on, kuid mingil määral pole ka. Korpuse sees on hunniku hammasrataste asemel kaks elektrimootorit, mis imiteerivad käike. Ainuke päris käigutamine käib ühe mootori sees, mis on ise kahekäiguline.
Lexus LS on ilmselgelt tagaistuja auto, kus saad jalad üleval ning selg masseerimises kodukino elamust nautida. Unustada ei tohi ka pisiasja, et LS võitis oma Mark Levinsoni helisüsteemiga Äripäeva testi, kus spetsialistid hindasid erinevate autode helikvaliteeti.
Fotod: Meeli Küttim