Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saku Õlletehase tulusid kasvatasid kvaliteetõlled ja toimiv äristrateegia

    Saku Õlletehase juhatuse esimehe Ireneusz Smaga sõnul olid ettevõtte tulude kasvatajaks nii eelmisel kui ka sellel aastal eelkõige kvaliteetõlled. Need on Saku Õlletehase strateegiliseks tugevuseks nii sise- kui ka välismüügis.
    "Kasumlikkuse kasv on seotud eelkõige äristrateegia elluviimisega nii tootearenduses kui ka müügitöö arengus," tõdeb Smaga. See on viinud ettevõtte ülekaalukaks liidriks kvaliteetõllede turul ehk mainstream- ja premium-kategooria õllede osas, omades vastavalt 62% ning 56% vastavast turust.
    Smaga veendumusel on tugeva majandustulemuse taga operatiivne kulukontroll ja toimiv äristrateegia. "Saku fookus on kvaliteetjookidel," ütleb ta. "Tänavune poolaasta näitas, et parim õlledes on parim kogu äris."
    Viimaste aastate olulisemateks sündmusteks peab Smaga kindlasti Saku Kulla turuletoomist, mis lõi kvaliteetõllede kategoorias uue standardi ja mida täna konkurendid järgivad. Samuti AM-pudelit ja erinevaid tegevusi selle raames, mis tugevdasid kvaliteetõllede segmenti tervikuna. "Saavutasime viimase paari aastaga turul tuntava muutuse - kvaliteetõllede turusegmenti ei mõõdeta enam üksnes liitrites, vaid ka väärtuses," kinnitab ta. Lisaks peab Smaga suursündmusteks Saku Õlletehase korporatiivse identiteedi uuendust ning visuaalsete identiteedikandjate värskendamist.
    Smaga sõnul on tänavusel hooajal Saku Õlletehase oluliseks investeeringuks tootearenduskeskuse väljaarendamine koos laboriseadmete ning koolitatud ekspertidega. Keskuse eesmärk on luua uusi retsepte ning tootesarju nii Eesti, Läti kui ka Leedu joogituru tarvis.
    "Uue keskuse efektiivsust tõestavad uued tooted, millega Saku on sisenenud erinevatesse joogikategooriatesse, ja Strongbow Kuld tootmislitsentsi saamine," tunneb ta uhkust. Lisaks läbis ettevõte mitmekuulise kvaliteedi- ja tehnoloogiakontrolli. Toodete pakendamisel kasutusele võetud shrink-wrap-tehnoloogia võimaldab tooted pakkida senisest tarbijasõbralikumasse pakendisse.
    Saku korporatiivlogo uuenduse taga oli Smaga sõnul eesmärk viia see vastavusse ettevõtte äristrateegiaga - pakkuda kvaliteetmarke mitmes joogikategoorias. "Sellel hooajal aitasid värskendatud Saku identiteeti edasi kanda Sin kokteilijoogid, uuenduslikud õllejoogid DLight, Strongbow ning Vichy jäätee, aga ka Viva Freshi maitseveed, mida müüakse kasvava trendiga kolmes Balti riigis," tõdeb ta. Seega peab Smaga logovahetust õnnestunuks ning eesmärgile vastavaks.
    Energiajookide turule sisenemist kommenteerides ütleb Smaga, et Saku Õlletehase äri on eelkõige õlu. Energiajookidega vaid tugevdatakse oma positsiooni, kuid samal ajal keskendutakse põhitegevusalale ehk õlletootmisele, panustades sealjuures just premium-õlle kategooriale.
    Samas tuleb tema sõnul kohanduda praegusele turusituatsioonidele. Karmistuvate alkoholimüügipiirangute ning peaaegu kolmekordistuva aktsiisimaksu taustal tuleb enam tähelepanu pöörata ka mittealkohoolsete jookide segmendile. "Energiajook Traffic on Saku jaoks mittealkohoolsete jookide segmendis üks mitmest tooteuuendusest," märgib Smaga.
    Sellesse tootekategooriasse sisenemise tingis energiajookide populaarsus Eesti turul. 2006. aastal müüdi kokku 4.8 miljonit liitrit energiajooke. Pikemas perspektiivis on ettevõtte eesmärk tugevdada Trafficu turupositsiooni.
    Eesti õlleturg on Smaga sõnul stabiliseerumas ning liikumas kallimate ehk premium-õllede suunas. "Kõrged aktsiisimäärad ja lokaalsed kaootilised müügipiirangud hakkavad kärpima õlletööstuse kiiret tootearengut ning sunnivad seni pidevalt muutuvaid tooteportfelle pikemat aega turul püsima," ütleb ta. "Saku plaanib lähemate aastate jooksul jääda oma praeguse ärifookuse ehk kvaliteetõllede juurde ning kõrged ootused on meil eksportturgude osas." Ta kinnitab, et kõige enam panustab Saku põhjanaabrite turule. "Soome on suhteliselt küps Lääne-Euroopa turg, kus oleme teinud hea läbilöögi Saku Kullaga," selgitab ta. "Üha rohkem lisandub toodangule positiivset vastukaja näiteks Suurbritanniast, Kanadast, Iirimaalt, Ühendriikidest jm, kus meid palutakse oma toodangut sealsetel turgudel realiseerida ning seda me ka teeme."
    Saku Õlletehase kohta võiksin ehk öelda, et tegemist on tõeliselt ambitsioonika ja väga tugeva konkurendiga meie jaoks, ehkki meie müügimahud siseturul olid viimati 50% suuremad kui neil. Nende iseloomustamiseks ei oskagi öelda otseselt midagi positiivses ega negatiivses mõttes. Igal juhul on nad väga sihikindlad ja püüdlevad jõuliselt oma eesmärkide täitmise poole, selleks mõnikord ka vahendeid valimata.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.