Saku Õlletehase tulusid kasvatasid kvaliteetõlled ja toimiv äristrateegia

Ketlin Priilinn 03. oktoober 2007, 00:00

Saku Õlletehase juhatuse esimehe Ireneusz Smaga sõnul olid ettevõtte tulude kasvatajaks nii eelmisel kui ka sellel aastal eelkõige kvaliteetõlled. Need on Saku Õlletehase strateegiliseks tugevuseks nii sise- kui ka välismüügis.

"Kasumlikkuse kasv on seotud eelkõige äristrateegia elluviimisega nii tootearenduses kui ka müügitöö arengus," tõdeb Smaga. See on viinud ettevõtte ülekaalukaks liidriks kvaliteetõllede turul ehk mainstream- ja premium-kategooria õllede osas, omades vastavalt 62% ning 56% vastavast turust.

Smaga veendumusel on tugeva majandustulemuse taga operatiivne kulukontroll ja toimiv äristrateegia. "Saku fookus on kvaliteetjookidel," ütleb ta. "Tänavune poolaasta näitas, et parim õlledes on parim kogu äris."

Viimaste aastate olulisemateks sündmusteks peab Smaga kindlasti Saku Kulla turuletoomist, mis lõi kvaliteetõllede kategoorias uue standardi ja mida täna konkurendid järgivad. Samuti AM-pudelit ja erinevaid tegevusi selle raames, mis tugevdasid kvaliteetõllede segmenti tervikuna. "Saavutasime viimase paari aastaga turul tuntava muutuse - kvaliteetõllede turusegmenti ei mõõdeta enam üksnes liitrites, vaid ka väärtuses," kinnitab ta. Lisaks peab Smaga suursündmusteks Saku Õlletehase korporatiivse identiteedi uuendust ning visuaalsete identiteedikandjate värskendamist.

Smaga sõnul on tänavusel hooajal Saku Õlletehase oluliseks investeeringuks tootearenduskeskuse väljaarendamine koos laboriseadmete ning koolitatud ekspertidega. Keskuse eesmärk on luua uusi retsepte ning tootesarju nii Eesti, Läti kui ka Leedu joogituru tarvis.

"Uue keskuse efektiivsust tõestavad uued tooted, millega Saku on sisenenud erinevatesse joogikategooriatesse, ja Strongbow Kuld tootmislitsentsi saamine," tunneb ta uhkust. Lisaks läbis ettevõte mitmekuulise kvaliteedi- ja tehnoloogiakontrolli. Toodete pakendamisel kasutusele võetud shrink-wrap-tehnoloogia võimaldab tooted pakkida senisest tarbijasõbralikumasse pakendisse.

Saku korporatiivlogo uuenduse taga oli Smaga sõnul eesmärk viia see vastavusse ettevõtte äristrateegiaga - pakkuda kvaliteetmarke mitmes joogikategoorias. "Sellel hooajal aitasid värskendatud Saku identiteeti edasi kanda Sin kokteilijoogid, uuenduslikud õllejoogid DLight, Strongbow ning Vichy jäätee, aga ka Viva Freshi maitseveed, mida müüakse kasvava trendiga kolmes Balti riigis," tõdeb ta. Seega peab Smaga logovahetust õnnestunuks ning eesmärgile vastavaks.

Energiajookide turule sisenemist kommenteerides ütleb Smaga, et Saku Õlletehase äri on eelkõige õlu. Energiajookidega vaid tugevdatakse oma positsiooni, kuid samal ajal keskendutakse põhitegevusalale ehk õlletootmisele, panustades sealjuures just premium-õlle kategooriale.

Samas tuleb tema sõnul kohanduda praegusele turusituatsioonidele. Karmistuvate alkoholimüügipiirangute ning peaaegu kolmekordistuva aktsiisimaksu taustal tuleb enam tähelepanu pöörata ka mittealkohoolsete jookide segmendile. "Energiajook Traffic on Saku jaoks mittealkohoolsete jookide segmendis üks mitmest tooteuuendusest," märgib Smaga.

Sellesse tootekategooriasse sisenemise tingis energiajookide populaarsus Eesti turul. 2006. aastal müüdi kokku 4.8 miljonit liitrit energiajooke. Pikemas perspektiivis on ettevõtte eesmärk tugevdada Trafficu turupositsiooni.

Eesti õlleturg on Smaga sõnul stabiliseerumas ning liikumas kallimate ehk premium-õllede suunas. "Kõrged aktsiisimäärad ja lokaalsed kaootilised müügipiirangud hakkavad kärpima õlletööstuse kiiret tootearengut ning sunnivad seni pidevalt muutuvaid tooteportfelle pikemat aega turul püsima," ütleb ta. "Saku plaanib lähemate aastate jooksul jääda oma praeguse ärifookuse ehk kvaliteetõllede juurde ning kõrged ootused on meil eksportturgude osas." Ta kinnitab, et kõige enam panustab Saku põhjanaabrite turule. "Soome on suhteliselt küps Lääne-Euroopa turg, kus oleme teinud hea läbilöögi Saku Kullaga," selgitab ta. "Üha rohkem lisandub toodangule positiivset vastukaja näiteks Suurbritanniast, Kanadast, Iirimaalt, Ühendriikidest jm, kus meid palutakse oma toodangut sealsetel turgudel realiseerida ning seda me ka teeme."

Saku Õlletehase kohta võiksin ehk öelda, et tegemist on tõeliselt ambitsioonika ja väga tugeva konkurendiga meie jaoks, ehkki meie müügimahud siseturul olid viimati 50% suuremad kui neil. Nende iseloomustamiseks ei oskagi öelda otseselt midagi positiivses ega negatiivses mõttes. Igal juhul on nad väga sihikindlad ja püüdlevad jõuliselt oma eesmärkide täitmise poole, selleks mõnikord ka vahendeid valimata.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:36
Otsi:

Ava täpsem otsing