Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kruuda tahaks luua ajakirjanike börsi
Kruuda sõnul müüakse praegu lugusid pealkirjadega, mitte tegijatega. "Võib-olla tuleks sellele mõelda, et hoopis tegijatega lugusid müüa?" küsis Kruuda eile Eesti Rahvusringhäälingu meediakonverentsil ja pakkus välja idee luua ajakirjanike börs.
Selliste tegijate tippteoseid võiks müüa kõrge hinnaga ja miks mitte sellistele ajakirjanikele ka 100 000 krooni palka maksta, märkis ta.
Kruuda nimetas ka staarajakirjanikud, kes Eestis on muutunud kaubamärkideks ja kes võiksid sellisel börsil olla. Sellised kaubamärgid on näiteks Sulev Vedler, Madis Jürgen, Vallo Toomet, Peeter Raidla, Kristina Traks, Andrei Hvostov, Urmo Soonvald, aga ka veel mitmed nooremad ajakirjanikud.
Kalev Meedia omaniku arvates oleks selline börs win-win-lahendus nii meediatoodete omanikule, meedia tarbijale kui ka ajakirjanikele endile. "Saad helistada börsile ja küsida, kas ma saaksin nädalaks ajaks Vedlerit," tõi ta näite.
Kruuda sõnul ootab tema kui meediaettevõtte omanik ajakirjanikelt seoste nägemise ja struktuuri loomise võimet, tegemise julgust ja tahet. "Ja viisakas peab ajakirjanik olema," rõhutas meediaärimees.