Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tiguani trumpäss: diiselmootoriga automaat
Väikemaastur on Volkswageni jaoks väga oluline mudel, sest täidab tühimiku mudelirivis kohal, kus konkurentide näitel asetsevad väga olulised müügihitid. Välimuselt on auto justkui mõne hullu professori juures käinud Touareg, mida teadlane oma imeaparaadiga kahandas. Üldiselt volkswagenlikult rahuliku välimusega auto ei kriiska kuskilt nagu mõni segase ideeauto koopia. Kõik on vaoshoitud ja rahulik nagu rahvaauto esindaja mudelitel ikka.
Salong on meenutus mujalt. Meelde tuleb Golf Plus, kust armatuur tõepoolest laenatud on. Iseenesest on kõik täiesti viisakas ja kurta eriti ei saa. Ruumi on piisavalt nii juhil kui ka kõigil kaasreisijatel, istu sa siis ees- või tagaistmel. Istmed ise võiks aga suuremat külgtuge pakkuda, sest kohati tekkis kiirelt kurvi võttes tunne, et istmelt äralibisemine pole kaugel. Pagasiruum on samuti piisavalt mahukas, et sinna saaks rahulikult ka suuremaid asju panna.
Üle nn lamavate politseinike sõites tundus, et vedrustus on autol üsna pehme. See pani mõtlema, et mis saab siis kiiremates kurvides, kas ukselingid kraabitakse asfaldil ära? Juba esimesed kilomeetrid mägiteed näitasid, et nii see ikka pole. Loomulikult pole tegemist mingi maanteele naelutatud sportautoga, kuid masin on piisavalt jäik, et tulla toime ka karmima käega juhi esitavate väljakutsetega.
Tiguani pakutakse kahe erineva ninaga. Õigupoolest lastakse ostjail valida kahe esistange vahel: üks on rohkem linnaliku olemisega ja teine pakub suurt tõusunurka maastikul.
Selline asi pani mõtlema: miks? Kas siis linnatänavate uued kuningad saavad siis hakkama ka maastikul? Tiguani demonstratsioonil oli pandud tugev rõhk näitamisele, et saab küll.
Võtan siinkohal julguse kokku ja väidan, et mahamärgitud offroad-rada, millel autosid proovida sai, lähimad konkurendid ei läbiks.
Jõuallikatest saab valida nii bensiini- kui ka diiselmootorite vahel, kuid see pole üldse oluline.
Erinevalt konkurentidest saab Tiguani näol soetada eurooplaste ammu ihaldatud kombinatsiooni - diiselmootori automaatkäigukastiga. Meil hitistaatuses olevad linnamaasturid Honda CR-V ja Toyota RAV4 sellist varianti veel paraku pakkuda ei suuda. Eestisse saabub Tiguan umbes kolme kuu pärast.
Ajakirjaniku sõidukulud tasus Volkswagen