• OMX Baltic−0,76%300,11
  • OMX Riga0,15%888,23
  • OMX Tallinn−0,47%2 057,37
  • OMX Vilnius0,34%1 196,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,51%8 836,85
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • OMX Baltic−0,76%300,11
  • OMX Riga0,15%888,23
  • OMX Tallinn−0,47%2 057,37
  • OMX Vilnius0,34%1 196,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,51%8 836,85
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • 09.10.07, 18:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meediaekspert: uus seadus lubab Sakul ja A. Le Coqil mänguasju toota

Tartu Ülikooli meedia ja kommunikatsiooni teadusmagister Merit Karise analüüsis täna riigikogus ümarlaual „Alkoholivaba lapsepõlve eest“ uue reklaamiseaduse alkoholi eelnõu ja leidis, et selles on auke.
Meedia ekspert tõi välja kaks peamist probleemi.
Uus reklaamiseadus ei keela reklaamides kasutamast ka näiteks tuntud lastelaule ja lasteraamatute tegelasi. „Uue reklaamiseaduse praeguse variandi jõustumise puhul peaks tarbijakaitse huvides töötama pidevalt semiootikaosakond, et analüüsida näiteks seda, kas õitselepuhkevat troopilist lille saab tõlgendada mingis alkoholireklaamis seksuaalse märgina või ei.“
Eelnõu lõige lubaks ka alkoholi tähistavat kaubamärki, mis ei väljenda sõnas ega kujuta pildis alkoholi või selle tarbimist ning millega tähistatakse ka teisi kaupu ja teenuseid, kasutades nende kaupade reklaamiks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Viimane lubab meie suurimatel alkoholitootjatel nagu Saku ja A.LeCoq, kelle kaubamärgid on kinnistunud enamiku tarbijate teadvuses, alustada näiteks mänguasjade ja noorterõivaste tootmist ja teha sel viisil alkoholireklaami lastele ja nooretele,“ näitlikustas Karise.
„Üks võimalik viis oleks näiteks täpsustada, et kui ettevõtte põhitegevus on alkoholi tootmine, siis ei tohi ta sama katusbrändi kaubamärki kasutada teiste toodete reklaamimisel.“
Ümarlaual osalesid riigikogu liikmed, liikumisega "Alkoholivaba lapsepõlve eest" ühinenud kodanikühenduste esindajad ja Eesti Lastekaitse Liidu noortekogu esindajad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele