Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevaveod peavad leidma uued suunad

    "Venemaa kasvava transiidimahu teenindamine oli nii magus, et arendustööd jäid tagaplaanile," tõdes Kaljurand.
    Muuga sadama konkurendid on jõuliselt arenevad Primorski ja Ust-Luuga sadamad, Eestis konkureeritakse Sillamäe sadamaga.
    "Ida-lääne suunalisest transiidist langesid esimesena hinna tõttu välja Soome sadamad, siis Leedu sadamad ja nüüd meie," ütles Kaljurand.
    Edu ajal ehk selle aasta esimeses pooles käitles ettevõte 21,8 miljonit tonni kaupa. Kaljurand rääkis, et Tallinna Sadam ei suutnud kasvada turust kiiremini, aga ei jäänud ka maha, kuid näiteks söetransiidi aasta alguse numbritest on praeguseks saanud peaaegu olematud numbrid.
    Soome sadamad ja Läti-Leedu vaatavad nüüd kõik kaubavoogudele, mis liiguvad läänest itta. Statistika näitab, et nende kaupade liikumine kogu regioonis suureneb jätkuvalt.
    "Muuga sadama tulevik on lääne-ida ja põhja-lõuna suunaline transiit," ütles Kaljurand. "See turg kasvab sedavõrd kiiresti, et mahte ei tulegi kelleltki ära tõmmata."
    Oluline koht on ka keskkonnasõbralikel lähimerevedudel, sest nii Eesti kui ka Euroopa maanteed on väga ülekoormatud.
    Lähimerevedude klientidena näeb Tallinna Sadam Põhjamere sadamaid ja Madalmaid, kust kaup liigub Venemaa Euroopa-ossa kuni Kaspia mereni välja. Sealne tarbijaskond ulatub 250 miljoni elanikuni, mis on ahvatlev ka Hiinale.
    Hiina kaup Kaljuranna sõnul meile maismaad pidi suuresti ei jõua. Praegu oleks maad pidi tulnud Hiina kauba vahendamine Euroopasse suhteliselt müstiline.
    Eesti Raudtee plaanib soetada uued platvormvagunid, sest praeguste vagunitega ei suudetaks konteinerite transiiti teenindada.
    Muuga sadam on Eesti sügavaim sadam ja üks tänapäevasemaid sadamaid Euroopas. Selle kaubakäive moodustab 90% Eesti transiitkaubanduse mahust ning toob kaks kolmandikku Tallinna Sadama käibest. Aprillisündmustel oli otsene ja hukutav mõju.
    Tallinna Sadama olukord on praegu siiski pisut parem kui Eesti Raudtee seis. Samas on mitmed sadamaoperaatorid koondanud suurema osa töötajaskonnast.
    Me ei osanud ette näha, et Venemaa laseb oma arengustrateegia planeeritust kiiremini käiku ning hakkab meie sadamatele eelistama oma sadamaid. Ehk oleksime pidanud juba varem ja jõulisemalt tegelema riskide maandamisega, aga see on tagantjärele tarkus. Nüüdne sündmuste käik on sundinud meid transiidivaldkonna arendamise tempot tõstma.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.