Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teder: Ukrainas polnudki klassikalist kaupluseketti
Teder müüs oma osaluse Vene kaubandusketis O'Key, et hakata Ukrainas tegelema kinnisvara ning jaekaubandusega, arendades sealset O'Key kaubandusketti.
Teder ütles intervjuus
aripaev.ee Ukraina sõsarväljaandele
www.rynok.biz, et ta töötab Ukrainas juba teist aastat kinnisvaraarenduse vallas. Kasutades Venemaal saadud kogemust, kavatseb Tederi ettevõte arendada Ukrainas hüpermarketite projekti. Teder rääkis, et ühtäkki taipas ta, et neid kinnisvaraprojekte pole kellelegi pakkuda, kuna kohalikud operaatorid töötasid igaüks oma formaadis, aga Vene jaekaubandusketid ei kiirustanud Ukraina turule tulekuga.
"Kui tegime Ukraina turu analüüsi, saime aru, et siin pole klassikalist hüpermarketite võrku. Siin teenivad ettevõtjad kasumit peamiselt juurdehindlusest, kuid klassikalises euroopalikus hüpermarketis rõhutakse suurele käibele," ütles Teder.
Vene kaupluseketid ei kipu Ukrainasse seetõttu, et Vene turg areneb praegu tormiliselt. Vene kauplusekettidel pole laienemiseks rahalist võimsust ning ka sobivaid juhte napib. Näiteks kui O'Key või Perekrestok peaks vastu võtma investeerimisotsuse, siis läheksid nad tõenäoliselt Donetskisse, Novosibirskisse või Jekaterinburgi, sest Novosibirsk ja Jekaterinburg on tulusamad. "Minul sellist valikut ei olnud," rääkis Teder.
Uue keti direktor osteti üle Poola jaekaubandusketist Carefour. Projekti konsulteerisid ka Eesti spetsialistid, kes omavad kogemust Soome kaubanduskettides.
Tederi sõnul on hüpermarketi peamine eesmärk meelitada inimesi madala hinnaga.
Autor: ÄP