Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Harjumaa Liinid kaotab suure osa käibest

    Viimased neli aastat on dotatsioon andnud Harjumaa Liinide käibest poole. Ka mullu oli veidi üle 50 miljoni kroonisest käibest riigi- ja omavalitsuste toetus 26,5 miljonit krooni. Firma teenis 300 000 krooni kasumit.
    Harjumaa Liinide juhatuse liige, Sarapuu väimehe Margo Tomingase sõnul ei tule käibe vähenemine siiski nii võimas, sest sellel aastal on lisandunud uusi tegevusi, mis Harju dotatsioonist sõltuvust vähendavad. Dotatsioon moodustab selle aasta käibest tema sõnul vaid viiendiku.
    Harjumaa Liinid sõidab praegu ka Kuressaare ja Põlva liine ja teeb kommerts- ja tellimusreise. Lisaks võib talle jääda Harjumaa idasuuna teenindamine, sest sinna pole uut vedajat leitud. Harjumaa Liinid jätkab ka kahte õpilasveolepingut Harjumaal ja Saue kommertsliini.
    Harjumaa Liinide asemel võivad Harjumaal riigi toetusel bussireise tegema tulla Hansabussile kuuluv Mulgi Reisid AS ja OÜ Mauman Reisid. Oktoobri lõpus, kui keegi hanget ei vaidlusta, sõlmitakse lepingud.
    Tomingase sõnul ei kavatse nad hankeid vaidlustada, kui lepingutingimused jäävad samaks, mis neilegi pakuti. Ta avaldas isegi mõningast kergendust, et enam seda rasket piirkonda teenindama ei pea. "See ala on tugevalt alarahastatud," lausus ta. "Harjumaa on ka tööjõu osas keeruline. Tallinna Autobussikoondis saab pidevalt suuremat dotatsiooni omanikult linnalt ja seal on bussijuhtide palgad 1000-2000 krooni kõrgemad." Majandusaruande põhjal tõstis Harjumaa Liinid mullu bussijuhtide palka 80%.
    Harjumaa lõuna- ja läänesuuna võitnud ASi Mulgi Reisid emafirma Hansabussi omanik Neeme Tammis rääkis, et senine vedaja oskab olla mitmepalgeline, ilmutades kergendust Harjumaalt pääsemise üle.
    Tammise sõnul on neil tekkinud üks hüpoteetiline probleem, mida nad äriplaani koostades ei osanud arvestada: plaan luua Harjumaa teenindamiseks ühisfirma Tallinna Autobussikoondisega. Kuigi seda lubatakse viie aasta pärast, on poliitilisi realiteete arvestades oht, et see tuleb varem, jätkas ta. Tema sõnul on neil plaanis järgmisel nädalal enne lepingu sõlmimist eraviisiliselt Harjumaa Ühistranspordikeskuse juhtidega kohtuda, et see asi endale selgeks saada.
    Edelasuuna hanke võitud vedaja OÜ Mauman Reisid värske omanik Martti Penu ei kartnud midagi. Tema on seni tegutsenud vaid marsruuttaksodega ja peab nüüd suured bussid ostma.
    Harjumaa Ühistranspordikeskuse juht Ago Kokser sõnas, et uuest aastast hakkab riigi dotatsioon teisiti käima. Piletitulu hakkab koguma Ühistranspordikeskus ja hakkab sellest ja riigi dotatsioonist maksma vedajale liinikilomeetri tasu. Kokseri sõnul tähendab see ilmselt ka pileti hinna tõusu järgmisel aastal. Bussivedu on tema sõnul kordades alarahastatud.
    Atko Gruppi kuuluva Harjumaa Liinide üks omanik ja riigikogu liige Arvo Sarapuu on seni silma paistnud ägeda suhtumisega bussiliinide konkurssidesse, vaidlustades pea kõike.
    Augustis süüdistas Atko Grupp, kelle tütarfirma Harjumaa Liinid teenindab Kuressaaret, maakonnaliinidel reisijaid vedavat GoBusi väljapressimises. Atko väitel tegi GoBus maakonnaliinide riigihanke võitmiseks liiga madala pakkumise ega suuda nüüd toime tulla, kirjutas Meie Maa.
    Sarapuu on korduvalt väitnud, et mõnes piirkonnas eelistatakse hanke võitjana teatud bussifirmat. Tartumaa bussihanke tingimused oli maavalitsus näiteks tema hinnangul koostanud nii, et seal sai osaleda ja võita põhimõtteliselt vaid GoBus. Vastutava ametniku tegevust hakkas uurima politsei. 2006. aasta mais toimus kohtuistung, kus arutati Atko Liinide kaebust otsuse peale anda Paide-Türi liin GoBusile. Atko Grupp on vaidlustanud riigihanke Viljandimaal, Tartumaal ja Valgamaal.
    Harjumaa Liinid ei pidanud võimalikuks sõlmida lepinguid, sest situatsioon Harju maakonna ühistranspordi arendamise ja planeerimise vallas on pakkuja jaoks muutunud võrreldes pakkumiste esitamise hetkega.
    BNSi teadete kohaselt on Harju maavalitsus maavanema Värner Lootsmanni kaudu asunud asutama uut ühisfirmat, mis hakkaks teenindama avaliku teeninduse lepingu objektiks olevaid bussiliine Harjumaal.
    See seab juba kahtluse alla sõlmitava lepingu ajalise kehtivuse ning annab tellijale võimaluse viivitamatult erakorraliselt "mis tahes põhjusel" juba sõlmitud leping lõpetada ennetähtaegselt talle sobilikul ajal.
    Tellija on võtnud endale õiguse kohaldada lepingu lõpetamisel nn lahtist kataloogi, milleks on ükskõik milline lepingut rikkuv tegevus.
    Lepingu lõpetamisega "mis tahes põhjusel" kaasneb lisaks muudele sanktsioonidele ka leppetrahv. Harjumaa Liinide hinnangul moodustab kolme lepingu sanktsioon kokku suurusjärgu 40 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.