Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jälle see üllataja - Nokia
Nokia juhi Olli-Pekka Kallasvuo sõnutsi kuldasid ettevõtet kaks äärmust - 550 eurot maksvate N95 ja alla 30 euro maksvate telefonide edukas müük. Selle tulemusena tõusid marginaalid ja Nokia turuosagi paisus juba üle 39%.
"Nende põhitelefonide kasumlikkus on imelisel tasemel," märkis Glitnir Banki Helsingis tegutsev analüüsijuht Jussi Hyöty Bloombergile.
"Nokia telefonide levitamise mastaapsus ja efektiivsus muudab kasumlikkuse eriliselt kõrgeks," täpsustas ta.
Soome majandusuhkus tarnis kolme kuuga 112 miljonit telefoni, mida on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 26 ja tänavuse teise kvartaliga võrreldes 11% rohkem. Keskmine müügihind langes aga 9% ehk 82 euroni just odavate telefonide märkimisväärse müügimahu suurenemise tõttu. Analüütikud ootasid kahe miljoni telefoni võrra väiksemat müügimahtu, kuid seitsme euro võrra suuremat keskmist telefonihinda.
"Alanev keskmine müügihind ei ole signaal nõrgematest marginaalidest," selgitas Hyöty ning lisas, et ka odavaid telefone on võimalik kasumlikult toota.
Nokia kolmanda kvartali turuosa oli suurem kui tema kolme pearivaali Motorola, Samsungi ja Sony Ericssoni turuosa kokku.
Strategy Analyticsi andmetel kosus Soome suurkontserni turuosa eelmise kvartali 38,9 protsendilt 39,2 protsendini. Aasta tagasi kolmandas kvartalis hõivas Nokia aga 34,9% mobiiliturust.
"Nokia tarnemaht vastas üsna täpselt meie prognoosile, kuid telefonide tegevusmarginaal üllatas küll positiivselt," kommenteeris Strategy Analyticsi analüütik Neil Mawston.
Nokia prognoosib mobiiltelefonide müügiarvuks käesoleval aastal 1,1 miljardit. Eelmisel aastal müüdi 978 miljonit telefoni.
Edukale telefonile Razr järglase leidmise ebaõnnestumise tõttu on Nokia konkurent Motorola pidanud kahel järjestikusel kvartalil vastu võtma kahjumi ning kaotama 7500 töökohta. Motorola kolmanda kvartali tulemused avalikustatakse 25. oktoobril.
Siiski on Nokia suurel ilusal pildil ka mõned koledamad plekid.
Näiteks võib turuosa vallutamine lähiajal saada mõningase tagasilöögi, sest juunis esitletud Apple'i iPhone tuleb Saksamaa, Ühendkuningriikide ja Prantsusmaa poelettidele juba novembris.
Nokia ja Siemensi telefoniseadmeid tootev ühisfirma Nokia Siemens Networks näitas ent III kvartalis 3,67 miljardi eurose käibe juures 120 miljoni euro suurust kahjumit.
Peale selle hindas ühisettevõte ka restruktureerimisele kuluva summa 1,5 miljardilt kahele miljardile eurole. Siiani on kuludesse kantud 991 miljonit eurot, ülejäänu näidatakse käesolevas kvartalis.
Just samal ajal, novembri alguses, kui Apple toob turule mobiiltelefoni iPhone, esitleb Nokia kahte uut muusikatelefoni, kirjutab ajaleht The Wall Street Journal.
Ajalehe teatel kulutavad mõlemad kompaniid kõvasti reklaamile ning Nokia avab novembri alguses Londonis Regent Streetil uue esinduskaupluse, mis asub mõne sammu kaugusel Apple'i poest. Kusjuures Nokia kasutab seal sama arhitektuuribürood, mis tegi Apple'i esinduskaupluse USAs San Franciscos.
Võitlus Briti tarbijate pärast on kahe vastse rivaali esimene võitlustanner. Konkurents on seal tugevam kui USAs, kus iPhone on populaarsem. Mandri-Euroopas on paremini esindatud Nokia. "iPhone on loomulikult konkurent," lausus ajalehele Nokia muusikastrateegia juht Tommi Mustonen.
Suurbritannia turul hakatakse iPhone'i müüma 9. novembril. Nokia uus mobiiltelefon N95 on ajalehe sõnul väga sarnane Apple'i mobiiltelefonile iPhone.