Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Töötajate väljapressimisest säästavad kindlad reeglid
"Otseselt me kedagi kinni ei hoia, sõltuvalt inimesest ning töö iseloomust püüame vajadusel leida kompromissi variante," ütles ASi Bladhs Eesti sekretär-personalijuht Kätlin Käärt.
"On juhtumeid, kus ühe töötaja lahkudes otsustavad veel mitu inimest minna. Osa tootmistöölistest liigub gruppidena, mis võib olukorra mõneks hetkeks päris raskeks muuta," möönab Käärt.
"Tasu makstakse ikka vastavalt tööle. Kui sa teed lihttööd, mis ei nõua erioskusi ja teadmisi, ei ole loogiline maksta selle eest tippspetsialisti tasemel palka," lisas Käärt. "Spetsialistide ja võtmepositsiooniga inimeste lahkumine on kindlasti aga hoopis keerulisem."
Reatöötajaid ei hoia kinni ka Bally's kasiino. "Sõltub inimesest ja sellest, kui huvitatud me temast oleme. Klienditeenindajaid me kinni ei hoia," ütles Bally's kasiino personalijuht Jelena Segeda. "Hoida oleme püüdnud juhte ja neid spetsialiste, kes meil on pikalt töötanud. Mingi kokkuleppe oleme alati saanud."
"Trumbid on töötaja käes," nentis psühholoog-koolitaja Anneli Salk. Töötajal on võimalus kasutada tööjõuturu situatsiooni ära. Tööandja ees on küsimus - kas rahuldada töötaja nõudmisi või mitte.
"Kui töötaja esitab tingimuse, kas tema nõudmised täidetakse või ta lahkub, siis tasub silmas pidada, kumb läheb ajaliselt ja rahaliselt kulukamaks, kas uue töötaja leidmine või vana hoidmine," märkis Salk.
"Asendamatuid inimesi ei ole, ainult mõne asendamine võib olla väga keeruline. Kunagi ei tea, kas uue sobiva töötaja leidmine läheb kergelt või on sellega sekeldusi. Kuna tegu on kahe poolega - töötaja ja tööandjaga, siis on ideaalne, kui suudetakse jõuda mõlemaid osapooli rahuldava kompromissini," lisas Salk.
PW Partnersi konsultant Veiko Tsirk ütles, et ka sellistes olukordades on kõige alus ikkagi hea motivatsioonisüsteem, mida toetab organisatsiooni kultuur, mitterahalised motivaatorid ja juhtimine.
Tööandjale ei saa soovitada ei jäikust ega järeleandlikkust, vaid oma juhtimissüsteemi üle vaatamist.
"Probleem on juhtimises, häid juhte on vähe," tõdes Tsirk. "Meil juhtub tihti, et tahetakse tellida motivatsioonisüsteemi koostamist, aga selgub, et tegelikult tuleb teha juhtimisaudit. Juhtidel on kergem motivatsioonisüsteemi süüdistada, kui näha probleemi endas."