Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijakaitse: Nestet pole mõtet kontrollidagi
"Neste tankurid on alati korras olnud. Sinna pole mõtet minna, kus kõik on korras," selgitas tankurite kontrollimise juures viibinud tarbijakaitseameti peainspektor Jüri Orlo.
Orlo lisas, et järgmisel kontrollkäigul külastatakse ka Neste tanklaid.
Peainspektor lükkas ümber võimaluse, et Nestet ei kontrollitud seetõttu, et Neste tanklaid taatleb tarbijakaitseametiga koostöös kütusekoguse kontrollmõõtmisi tegev Metrosert. Statoili tankureid taatleb teine taatlemisturul aktiivsem tegutseja Metrex.
Orlo sõnul pöörati seekord rohkem tähelepanu tanklatele, mis 2006. aastal ja 2007. aastal on silma jäänud valesti näitavate kütusetankuritega. Kuigi karistada võivad saada bensiinitanklad, leiab Orlo, et süüdi on eeskätt taatlejad. "Tegu on tahtliku eksimisega taatlejate poolt. Statoil pigistagu Metrexit," ütles Orlo.
Statoili jaemüügijuhi Indrek Nõlvaku sõnul on seadmete mõõteviga tavapärane nähtus - seadmed reguleeritakse kord või paar aastas nullvea peale, kuid kasutamisega seadme täpsus triivib, olgu siis tegemist kaaluga toidupoes või tankuriga bensiinijaamas.
Lukoil Eesti ASile kuuluvatest kütusetankuritest viis ei vastanud nõuetele. Lukoil Eesti juhatuse liige Jevgeni Bolšakov ütles, et Lukoili töötajatel ei ole võimalik tankureid ümber häälestada. "Reidi käigus kontrollitud tankureid oli taadelnud ja plomminud mõõtekeskus Metrex," ütles Bolšakov. Tema sõnul on tõenäolisim põhjus välistemperatuuri järsk langus viimastel päevadel, mis võis põhjustada mõõteseadmete lubatud piiridest suurema hälbe.
Süüst pole puhtad ka kütuseettevõtted, leiab Orlo. "Kui kogused ei klapi, jäävad mingi tonnid kütust ju üle. Kui tanklasse tuuakse tonn kütust ja 100 liitrit sellest jääb üle, siis tekib küsimus, kuidas saavad paberid korras olla," arutles peainspektor.
"See on täielik jama!" kommenteeris Metrexi juht ja omanik Mati Orav seisukohta, et Metrexi taadeldud jaamades on rohkem probleeme kui Metroserdi jaamades. Tema sõnul on tarbijakaitse kontrollis palju emotsionaalsust, kontrollimisel lähtutakse rohkem meeldivusest kui ekspertarvamusest. "Ebakompetentsus ja mõistmatus valitseb seal," ütles Orav. "Nagu on kombeks öelda: teatud struktuurid on kallutatud. Pole eetiline, et Metrosert kontrollib iseenda tööd!"
Autor: ÄP