Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikakulud paisuvad

    Ehkki majanduskasv on pidurduma hakanud, ei pääse siiski tulevalgi aastal asjaolust, et paljud teenusehinnad näitavad tõusutrendi. Et aga transpordisektor on otseses sõltuvuses nafta hinnast ning tööjõust, tuleb suurem osa hinna kerkimisest just nende süüks kirjutada.
    Näiteks tõusis eile nafta hind 93,20 dollarini barrelist. Oktoobris on nafta hind tõusnud 16%, kogu 2007. aasta jooksul 52%.
    Ka ASi Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek tõdeb septembri Logistika kuukirjas, et tuleva aasta algusest kehtestatakse karmimad nõuded vedurikütusele, mis tõenäoliselt suurendab kütuse hinda. "Peame korrigeerima tariifi ja vagunite kasutustasusid," ütleb Varek.
    Ehkki tänavu küsitud meretranspordi eest on märgatavalt kõrgemat tasu, hoiatab rahvusvaheliste laevakompaniide ja transpordifirmade esinda ja ekspedeerija Roman Doroshenko Cargomasters Eesti OÜst, et hoolimata laevaliinide veomahu võimekuse tõusust, on laevaliinide sihiks tõsta ekspordihindasid, mis võib tähendada koguni 100protsendilist hinnatõusu.
    Logistikakulude tõusu tuleval aastal möönab ka ASi Rubla (endine Tere) logistikajuht Rein Jõgiso. Tõusu absoluutnumbreid Jõgisoo ütlema ei soostu, ent prognoosib kasvuks 7,5-10 protsenti. "Põhilised tegurid, miks kulud kasvavad, on kütuseaktsiisi ning tööjõukulude kasv," sõnab Jõgisoo. Vähemal määral mõjutab kulude kasvu ka remondi ja ehituse hinnatõus.
    Henkel Makroflexi tegevjuht Sirje Aal märgib teemat kommenteerides, et logistikakulusid tõstavad põhiliselt probleemid Venemaa piiril.
    Täpset transpordikulude tõusu Aal ennustada ei oska, ent rõhutab, et kulud tõusevad kindlasti. "Kliendid ise veavad peamiselt välja, seetõttu tööjõukulude kasv meid väga palju ei mõjuta," märgib Aal. Probleemid Venemaa piiril AS Rublat ei mõjuta, kuna Venemaale mineva kauba maht on Jõgiso hinnangul tühine.
    Kodu- ja sisustuskaupade jaemüüja JYSK Linnen'n Furniture OÜ regioonijuht Marek Järak nimetab logistikakulude kasvu põhjuseks samuti kütuse.
    "Põhiline on ikkagi kütusekulu ja meil siin kasvab järgmisel aastal poodide arv," pajatab Järlak, et Jyski logistikaosakond Lätis ning tema otseselt logistikaeelarve koostamise juures ei viibi.
    Elcoteqi peamised koostööpartnerid on globaalsed logistikaettevõtted nagu Schenker, TNT, DHL, UPS jne. Igal aastal korraldatakse korporatsiooni tasemel suuremate teenuse pakkujate vahel vähempakkumine, mis tagab ka konkurentsivõimelise hinna. Me eeldame, et meil õnnestub säilitada ka järgmisel aastal sama hea hinna ja kvaliteedi suhe kui siiani.
    Siseriikliku teenuse osakaal üldpildis on väike, lepingud on sõlmitud mitmesuguste kohalike partneritega. Suurema osa transpordikuludest moodustavad lennutransport, maantee- ja mereveod.
    Võrreldes eelmiste aastatega kulutused logistikale ei kasva, pigem väheneb. Selle peamiseks põhjuseks on eelseisvad muudatused tooteportfellis - kasvab keerulisemate ja kallimate, kuid väiksemates kogustes toodetavate sidevõrguseadmete osakaal.
    Suuremaid investeeringuid logistika valdkonda ei ole algaval aastal plaanis teha. Põhirõhk on olemasoleva laohaldustarkvara veelgi põhjalikumal kasutamisel. WMS ehk Warehouse Management System juurutati Tallinna tehastes 2004. aastal.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.