29. oktoober 2007 kell 22:00

Õhusõit ja leib kõrvuti supermarketi lettidele

airBaltic tuleb Eestis, Lätis ja Leedus välja pilootprojektiga, kus esmakordselt Baltimaades hakatakse kaubanduskeskustes leiva ja saia kõrval müüma ka e-lennupileteid. Praeguse kampaania raames paisatakse müüki e-piletid, mille ühe suuna hind on 649 krooni ning pakkumisel on kõik airBalticu sihtriigid.

"Kõik me ostame ju iga päev süüa. Me otsustasime proovida piletite müüki supermarketis. Eestis ja Lätis valisime partneriks Rimi ning Leedus Maxima keti," kommenteeris airBalticu korporatiivkommunikatsiooni asepresident Janis Vanags.

"Me pole sellesse projekti palju investeerinud, ligikaudu 60 000-65 000 eurot ning 10 000-15 000 eurot internetireklaamile," selgitas airBalticu reklaamijuht Jan Lunborg.

"Tegemist pole odavate banaanidega," lausus Vanags. "Inimesed, kes on kursis lennukipiletite hindadega ja erinevate pakkumistega, teavad, et tegemist on madala hinna ja hea pakkumisega." Samuti pole inimesel e-piletit ostes vaja krediitkaarti, mis teiste lennufirmade pileteid internetist ostes on vajalik.

Kokku pannakse Baltimaades müüki 65 000 piletit, Eestis pannakse ajavahemikul 1. novembrist kuni 7. novembrini müüki 15 000 piletit.

Kas airBalticu sooduskampaania võib Rimis tekitada kassadesse suuri ummikuid ning külgetõmbava efekti asemel inimesi hoopis eemale peletada? "Ei, ma ei usu seda. Lisaks kassadele on e-piletid müügis ka meie infolettides," vastas Rimi Eesti Foodi tegevjuht Ruth Laatre. "Usume, et nii hullu tungi ei saa olla. See on inimesele pigem lisaväärtus."

Kuidas uudne teenus Rimi müüginumbreid muuta võiks, on Laatre sõnul esialgu veel raske kommenteerida. "Kui inimesed tulevad nüüd Rimisse vaid lennukipileti järele, siis see vaevalt midagi muudab. Tegemist on pigem impulsiivse ostuga," lisas Laatre.

Nii Laatre kui ka Vagans kinnitasid, et kui pilootprojekt õnnestub, plaanivad koostööpartnerid seda jätkata ka tulevikus.

Sarnaseid eksperimente on ka mujal maailmas tehtud. Turunduse seisukohast on see huvitav lähenemine. Hoiame silma peal, kuidas airBalticu projekt edeneb.

Lühiajalised kampaaniad koos atraktiivsete pakkumistega annavad teatud lühiajalist müügiedu ning seda kasutab enamik lennufirmasid.

Estonian Airil on Eesti turul 48protsendiline turuliidri positsioon, airBalticul 4protsendiline osa. Viimastel kuudel on reisijate arv kasvanud ligikaudu 15 protsenti kuus peamiselt kohaliku turu reisijate arvel.

Autor: Kaisa Tahlfeld

Hetkel kuum