Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rehvivahetus juba käib
Vianori tegevjuhi Kaspar Sepa väitel on neil praegu järjekorrad kolmepäevased, kuid kui lumi tuleks, oleks ajad vähemalt kaks nädalat umbes. Margus Murakas Pro Rehvist teatas, et nemad panevad juba praegu aegu kinni novembri keskele. Möll algas mõlema mehe hinnangul umbes kaks nädalat tagasi esimeste külmade tulekuga.
Sepa sõnul on probleem selles, et rehvivahetuskohti pole juurde tulnud, pigem vastupidi - mõni on ära kadunud.
Nii Murakas kui ka Sepp leidsid, et endiselt ostetakse rohkem naastrehve. Murakas nendib, et talv ise on meil muidugi selline, mis soosib lamellrehve, seetõttu kasutab ta neid ka ise.
Talveks tuleb edevate suurte velgede asemele alla panna tootja poolt soovitatav rehvimõõt. Sepa arvates oleks parim lausa tootja poolt soovitatav väikseim mõõt. Laiad naastrehvid pole eriti otstarbekad, nad ei toimi hästi. Lamell on normaalse pidamisega isegi laia mõõdu puhul.
Kindlasti tuleb vaadata, kas suveks soetatud valuveljed üldse talveoludesse kõlbavad. Tihtipeale tuleb ette, et need on väga umbmäärase tootja omad ja meie teedele pandav sool võib need sootuks lõhkuda. Täpselt tasub nende kõlblikkust pärida oma rehvivahetajalt.
Kriitilise pilguga tasub üle vaadata ka oma vanad talverehvid, kas neid saab enam kasutada. Reeglina on uue rehvi mustri sügavus 10-11 millimeetrit.
Kindlasti ei tohiks sügavust lasta alla nelja millimeetri, sest nii kulunud rehvid enam ilmselgelt ei pea. Needki rehvid on juba piiri peal ja tuleks kindlasti hakata värskemate poole vaatama. Muraka meelest on normaalne, kui mustrit on 6-7 millimeetrit.
Rehvivahetuse hinnad on samuti võrreldes mullusega tõusnud. Kui eelmisel aastal sai rehvid vahetatud keskmiselt neljasaja krooni eest, siis nüüd algavad hinnad 500 krooni juurest. Kaspar Sepa kinnitusel maksab neil 15-17tolliste rehvide vahetus 500-600 krooni.
Suuremat mõõtu rehvid on kallimad, sest nendega on rohkem jändamist. Tavaliselt on siis ka juba suuremad valuveljed, mis omakorda tähendab, et tasakaalustamisel kulub rohkem kaalusid.
Võrreldes mullusega on enam kui 12 protsenti kasvanud ka suurimas rehvihotellis hoiustamise hind, mis nüüdseks on kerkinud 450 kroonini.