Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veebireklaami käive kasvas kolm korda
Tema hinnangul tegi ajalugu Postimees: veebireklaami käive oli 1,7 mln krooni, mis on ligi 13% kogu reklaamikäibest (ilma venekeelse Postimeheta). Viie suurema lehe veebireklaami käive jäi natuke maha Delfist, mis tegi ka suurepärase tulemuse: 4,6 mln krooni. Leito sõnul ei kasva veebireklaam kõigis lehtede ühetaoliselt, näiteks Postimees ületab Eesti Ekspressi 10 korda.
Eesti Ekspressi Kirjastuse reklaamidirektor Markko Sojonen polnud Leito andmetega päris nõus. "Kõigepealt veidi täpsustuseks - Eesti Ekspressi Kirjastuse internetiäride käive oktoobris oli veidi alla 300 000 krooni, seega on vahe Postimehega märkimisväärselt väiksem kui kümnekordne. Peamine põhjus, millest käivete erinevus tuleneb, on tuntav erinevus unikaalsete külastajate arvus," tõdes Sojonen. Tema sõnul tuleb Eesti Ekspress lähiajal välja mitme uue internetiprojektiga. "Internetiäride arendamine ning käivete kasvatamine on kindlasti üks meie prioriteetidest," lisas Sojonen.
Võrreldes 2006. aasta oktoobriga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 172 külge ehk 13%. Käive suurenes 28%. Kasvutempo jääb mõnevõrra alla kevadisele hiilgavale tulemusele, ka septembrist on tulemus lahjem, kuid sellest hoolimata oli hea reklaamikuu, tõdes Leito. Mahu ja käibe kasvu protsendid erinevad samadel põhjustel, mis varem: reklaamihinna hiiliv tõus ja veebireklaami kiire kasv.
Reklaamiandjaid analüüsides märkis Leito, et lisadesse tuuakse uusi firmasid rohkelt sisse, kuid põhilehes on nende arv väike ja lehtedes korduv, see on üldpilti vaesemaks muutnud ja võib kuivatada rahavooge.
Leito analüüsist selgub, et kinnisvarareklaam taandub, näiteks oli mullu 44. ärinädalal Postimehe Kinnisvara lisas veerandi võrra rohkem reklaami kui tänavu. Endiselt on massiivselt nähtaval autofirmad ja personaliotsing, auto- ja turismifirmad. Tagasi on tulnud pankade reklaamid. Tasapisi koguvad hoogu telekommunikatsioonifirmad.
Autor: ÄP