Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubabetoon eeldab valukoha lõpetatust

    "Ega seal muud kunsti olegi, kui pead enne tegema valmis valuvormid ja armatuuri, tagama ligipääsu ning omama vibraatorit," selgitab autoga kohale toodava kaubabetooniga valamise saladusi OÜ Ehitusekspert peaekspert Lembit Sõmer.
    Betoonivalutöödega tegeleva ASi Betoonimeister tootejuhi Peeter Prangli sõnul peab majaomanik eelnevalt teadma, mida ta täpselt valada tahab.
    Ettevalmistamisel peab peale raketise ja armeeringu olema ka ettekujutus valatava betooni projektijärgsest tugevusklassist. Üheltpoolt imelihtsat, kuid teisalt ilma projektita lausa hiromantiasse kalduvat väärtust peab ta esmatähtsaks.
    "Tihti ei tea inimesed tugevusklassist suurt midagi ja soovivad mingit tavalist betooni," osutab Prangli valatud betooni hilisemate vigade võimalikule algpõhjusele. Samas kiputakse tihti tellima liiga kanget betooni, mis hoolimata raha liigkulutusest on aga lollikindlam lahendus. Olukorra optimaalseimaks lahenduseks peab ta ikkagi vastava valutöö projekti tegemist.
    "Olukorras, kus kõik on järsku ehitajad, on tulemus ikka mäda," ohkab Prangli.
    "Kui eramuehitaja teeb vundamendi valuvormi, siis las projekti autor või vähemalt ehitusinsener vaatab selle üle," paneb Sõmer tulevasele majaomanikule südamele.
    Kui betoonitooteid turustava Rudus Eesti ASi müügijuhi Jaanus Järve kinnitusel käib firma spetsialist tulevast valukohta igaks juhuks alati üle vaatamas, siis Prangli pühib sellest käed puhtaks: "Meie toome vaid kohale, ülejäänu eest vastutab ehitaja!"
    Järve sõnul tuleb tellimise käigus otsustada ka betoonipumba vajalikkus. Näiteks vahelae valamisel läheb vaja torude, vooliku ja pumbaga autot, keldri põranda valamisel piisab lihtsalt valamisrenniga ilma pumbata autost.
    Ehkki betooniautode maht varieerub kuuest kuni kümne kuupmeetrini, saab vähima kogusena tellida pool kuupmeetrit kaubabetooni. Sellest vähemat ei suuda tehase mikser Järve tõdemusel enam korralikult segada.
    Talviseks valamiseks soovitab ta majaomanikul vaadata enne töid valmis katted ja soojendusvahendid, külmalisandi paneb firma betooni sisse ise.
    Sõmer soovitab ka eriti sügisel ja kevadel tagada tihti kuni kahekümnetonnistele betooniautodele kindel ratastealune pinnas. Minimaalse vooliku pikkusena soovitab ta firmale öelda alati kakskümmend viis meetrit.
    Enne peab valmis olema valuvorm koos armatuuriga. Valmis peab olema ka vibraator värske betooni koheseks tihendamiseks. Kindlasti peab teadma betooni vajalikku survetugevust - see on väga tähtis!
    Samuti peab tagama betooniautole ligipääsutee, muidu läheb auto koos trahvidega minema. Enne valamist tuleb veenduda, et betoon oleks plastiline, mitte liiga vesine ega tükiline.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.