Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Milline oli Teie kõige kasutum koolitus?
Kõige kasutum koolitus oli teemal "Kuidas müüki efektiivsemaks muuta." Koolituse suurimaks miinuseks oli teoreetiline õpikust pärit jutt. Reaalseid ja praktilisi teadmisi, mida oma töös kasutada, ma ei saanud.
Koolituselt oleks oodanud rohkem uusi vaatenurki ja teooriaid, infot turu-uuringutest ja müügiprotsessist.
Koolitusele läksin õppima seda, mida raamatutest ei leia. Soovisin kuulda lektori väljakuulutatud elukogemusi ja eduka müügi saladust. Isegi turundusguru Philip Kotleri sõnul mõistetakse turunduse mõistet valesti - müük ei ole pelgalt müük, vaid koosneb paljudest pisiasjadest. Olen veidi omal algatusel uurinud erinevaid vaateid ja saanud internetist artikleid sirvides palju rohkem teadmisi kui konkreetselt koolituselt.
Olen osalenud paljudel koolitustel ning sattunud ka sellistele, mis pole olnud eriti kasulikud. Näiteks tuleb meelde koolitus lähetusrahadest. Koolituse tutvustuses lubati tuua välja erinevad võimalused raha säästmiseks ja augud seaduses. Kuid reaalsuses oli koolitus kasutu - lektor rääkis üldteada tõdesid, laskumata detailidesse. Praktiline kasu jäi saamata. Eesti koolitusturu viga on, et koolitusi toimub liiga palju, puudu jääb nende puhul aga kasutegurist. Koolitajateks peaksid olema oma ala spetsialistid, kes suudaksid pakkuda ka praktilisi näpunäiteid. Põhjalikkus võiks olla märksõna, aega on liiga vähe, et üldist juttu kuulata.
Kui järele mõelda, siis ma polegi käinud mõttetutel koolitustel. Olen alati eelnevalt tutvunud koolituse sisuga, et teada, millisele koolitusele lähen. Eeltöö on võimaldanud osaleda koolitustel, millega olen rahule jäänud.
Ettevõttele müüdud koolitus peaks arvestama ettevõtte eripärasid ehk tegevusvaldkonda.
Kui koolitusel selgub, et koolitaja räägib üldist juttu, mida kõik teenindajad juba teavad, on tegu sulaselge ajaraiskamisega.
Kui reisifirma töötajate koolitusel tuuakse näiteid saapamüügist, on selge, et koolitaja pole valmistunud ning kasutab eelmiste koolituste materjale. Ka on juhtunud, et koolitaja räägib koolitusel ainult mõne välismaa teoreetiku seisukohti, mis ei anna praktiliselt mingit kasu, vaid raiskab väärtuslikku aega.
Autor: ÄP