Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Naisteajakirjade turul hakkab kitsaks minema
Vanade tegijate sekka on sel aastal trüginud äsjailmunud Marie Claire, kohe-kohe on müügile jõudmas ajakiri Lilit.
Pika traditsiooni ja kindla lugejaskonnaga Eesti Naine on lugejate arvu poolest loovutanud koha nädalakirjale Naisteleht. Suurima reklaamimahu poolest hiilgavad Anne, Naisteleht ja Stiil.
Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul lähenes ajakirjade reklaamikäive poole aastaga 100 miljonile kroonile, aasta lõpuks küündib see 200 miljoni kroonini.
"Seda on kaks ja pool korda vähem kui ajalehtedel," ütleb Leito. "Reklaami jätkub neile, kes on mingis segmendis turuliidrid. Näiteks seltskonnaajakirjadest Kroonika, kodu- ja sisustusajakirjadest Kodu ja Aed. Hästi müüb reklaami Stiil. Olgugi väheste tellijate ja tiraažiga, on neil hea imago, mida müüa," selgitab Leito.
Leito lisab, et reklaamimüügilt on naisteajakirjadest veel esireas Anne ja Cosmopolitan.
"Marie Claire'il läheb hästi, sest esikohal on ilu- ja elustiilitooted. Ajakirja reklaamiandjate kontorid on suures osas väljaspool Eestit. Näiteks esimese numbri reklaamimüügi käive oli 1,3 miljonit krooni," räägib Leito
Siiski toonitab ta, et pole kaugel aeg, kus nii mõnigi ajakiri peab uksed kinni panema: "Reklaamiturg on hea, ka inimeste sissetulekud on head. Kuid selline paisumine hakkab tagasi tõmbuma ning osa ajakirjadest muutub üleliigseks."
1. Palun portreteerige oma lugejat. 2. Kui suur on ajakirja lugejaskond ja tellijate arv? 3. Lühike retsept, kuidas sellises konkurentsis vee peal püsida? 4. Miks teete just sellist ajakirja?