Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tootearendus õnnestus
Ettevõtte juhataja Maaja Nirk leiab, et firmal on sedavõrd hästi läinud põhjusel, et oma kaubamärki on suudetud edukalt müüa ja sealjuures pole unustatud pidevalt arendada oma tooteid.
"Ettevõte ei valmista allhanget, vaid toodab enda välja mõeldud tooteid," kinnitab Nirk. "Delux Domotexi tooted on keskmises ning kõrgemas hinnaklassis, valmistatud kvaliteetsetest materjalidest." Ta lisab, et kallimate toodete valmistamine vajab ka paindlikku tootmisprotsessi, kuna tellimuste suurus on turu keskmisest oluliselt väiksem. Tarneid aga toimub tihedamalt.
"Delux Domotex on oma suuremate klientide jaoks partner, kes tarnib kaupa igal nädalal otse kauplustesse," ütleb Nirk. "Ettevõtte protsesside paindlikkust näitab fakt, et oleme suutelised tellijale saatma vajadusel ka ühe padja, teki või madratsi."
Viimastel aastatel on ettevõte teinud suuri investeeringuid laopindade arendamiseks.
"Ligi kaks korda suurenenud laopind võimaldab pakkuda klientidele ka logistikateenust ning garanteerib tarnekindluse," tõdeb ta. "Kahes eri kohas olnud tootmispindadest koondati tootmine ühte, see võimaldas säästu tegevuskuludes. Välja on arendatud allhankijate võrgustik, mis pakub tuge teatavate tooterühmade valmistamises, samas leevendab nõudluse hooajalisusest tingitud kõrgnõudluse tippu."
Delux Domotex kasutab tootmises uudseid materjale, millest tehtud tooted on kaitstud kasuliku mudeli tunnistusega.
"Selliseid patju ja tekke on IKEA kaupluste kaudu müügil kogu maailmas," kinnitab Maaja Nirk. "Jõulisemalt oleme sisenenud Kesk-Euroopa turule, seal tegutseb mitu meie edasimüüjat."
Ettevõttes on 120 töötajat ja selle aasta käibeprognoos on 150 miljonit krooni.
"Käibe poolest ühe töötaja kohta oleme tekstiilitööstuse ettevõtete esirinnas," märgib Nirk. "Lähemal ajal ei ole kavas olulisi laienemisplaane. Küll soovime ettevõtte viimaste aastate jõulistele investeeringutele järele tuua ka ülejäänud organisatsiooni." Ta lisab, et eelkõige tuleb investeerida inimeste arendamisse ja töökorralduse efektiivsemaks muutmise heaks.
Delux Domotexi näol on tegemist meeldiva koostööpartneriga, kellest on tegelikult nüüdseks juba üha enam kujunemas konkurent meie ettevõttele. Aga suhted on meil sellegipoolest väga head.
Usun, et selle ettevõtte edule on palju kaasa aidanud see, et nad turustavad oma kaupa eelkõige koduturul.
Kodusel turul saab kauba eest küsida ikka kõrgemat hinda kui kusagile välisriikidesse saates. Ja eks kõrgem toodangu hind võimaldab ka suuremat kasumit teenida, rohkem investeerida jne.