Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti mustikail Hiinas ülihea minek
Hiina farmaatsiatööstus oli huvitatud just Eesti mustikates sisalduvast ravitoimega ainest. Seega on edu pant Hiinas spetsiifilise sektori leidmine, ütles Made.
Teine edu näide on sisekujundusfirma Internal Group, mis on Ida-Hiinast saanud mitu tellimust.
Kolmas edu näide on suveniiride allhanke tellimine, kus Eesti ettevõtja töötab ideed välja, laseb tooted osaliselt Hiinas valmistada ning turustab Skandinaavias.
Eesti ettevõtjate läbikukkumise näitena tõi Made Hiinast parketi importi alustanud firma, kes ei arvestanud Hiina parketi suure niiskusesisaldusega, mis tähendas, et toode Eesti oludesse ei sobinud.
Äri jäi katki ka puhastusvahendite tootjal, kelle toodangut Hiina partnerid lihtsalt kopeerima hakkasid.
Samuti pole Hiinas mõtet pakkuda palkmaju ega unistada Hiinast riisi importimisest. Hiina peab ise riisi sisse tooma ja palkmajad sellesse kliimasse ei sobi.
Hiinlastega äri teha soovides tuleks esmalt luua isiklikud sidemed, kindlasti kohapeal oludega tutvuda ning enesele selgeks teha, mida Hiina ise toodab. Samuti tuleb meeles pidada, et Hiina ärimehed peavad Hiinat maailma keskpunktiks ja tahavad, et käitutaks nende reeglite järgi. Need tuleb endale selgeks teha ja neid järgida, ütles Made.