Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kontorirotist rahvusvaheliseks ärimeheks

    Puutun igapäevatöös palju kokku ostu- ja tarneahelajuhtidega. Ettevõtte tervis sõltub tänapäeval paljuski nende inimeste oskuslikust tegutsemisest - on ju nemad vastutavad tarnijatega võimalikult kasulike tingimuste kokkuleppimise ja tarneahela efektiivse toimimise eest.
    Tuginedes kümne ja rohkema aasta tagustele artiklitele ja staažikate logistikagurude meenutustele, saab väita, et varem oli tootmisettevõtte ostuosakond enamjaolt administratiivse iseloomuga. Peamine eesmärk oli tarnijatelt võimalikult madalama hinna väljakauplemine.
    Tänapäeva nutikamad ostujuhid juba teavad, et ainuüksi hind pole oluline, vaid tarneahelas on peidus palju olulisemad kohad kulude vähendamiseks ja efektiivsuse tõstmiseks. Üha enam väärtustatakse tarnijatega suhete arendamist ega rõhuta ainuüksi hinnaalandamisele.
    Kui ettevõtted saavutavad koostööd tehes efektiivsema tarneahela ja jagavad riske ning tekkivat tulu, on võit mõlemapoolne. Ostujuhid on muutunud tellimuse esitajaist rahvusvahelisteks äriinimesteks.
    Tootmine muutub üha globaalsemaks, kliendid ootavad järjest paremat kvaliteeti, kiiremat teenindust ja madalamaid kulusid. Logistikakulud on alati moodustanud suhteliselt suure osa ettevõtete kogukuludest. Eelmises Logistikas tutvustatud logistikauuring, mis tehti käesoleva aasta alguses Eesti firmade hulgas rahvusvahelise uurimisprojekti LogOnBaltic raames, tuvastas, et Eesti tootmisfirmade logistikakulud on Läänemere ääres suurimaid, ulatudes keskmiselt 13,8 protsendini käibest.
    Eesti tootmisettevõtete ostu- ja tarneahelajuhtidel lasub keeruline väljakutse tarneahela efektiivsuse tõstmisel. Toormaterjalide, tootmises olevate kaupade ja valmisproduktide varude ja transpordikulude samaaegne vähendamine on muutunud tarneahela juhtimise peamiseks väljakutseks.
    Tarneahela koordineerimiseks võetakse kasutusele üha uusi IT-lahendusi, järjest rohkem rakendatakse tarnijatega VMI- (Vendor Managed Inventory) ja JIT- (Just-In-Time) mudelite erinevaid vorme.
    Eelnevalt mainitud logistikauuringust tuli välja ka, et Eesti tootmisettevõtetel on teiste Läänemereriikide tootmistega võrreldes eriti kõrged kaupade säilituskulud. VMI ja JIT lahenduste juurutamine oma tarnijatega on kahtlemata õige "ravim" selle vastu.
    Tõsi on, et suurus loeb - mida olulisemat ärimahtu ettevõte suudab tarnijale pakkuda, seda tõenäolisemaks muutub koostöös eri tarneahela juhtimise mudelite kasutuselevõtt. Loomulikult on tähtis osa ka ostu- ja tarneahelajuhtide läbirääkimisoskusel - mida mõjukamaks klient suudab ennast teha, seda paremad tingimused on võimalik saavutada.
    Ostu- ja tarneahelajuhtide jaoks muutub üha tähtsamaks lähedase koostöö arendamine tarnijatega, et muuta tarneahel efektiivsemaks. Tarnijate koguarv näitab langustrendi ja keskendutakse sügavamale koostööle väiksema hulga varustajatega. Heade ja kasumlike suhete arendamisse investeeritakse järjest rohkem aega ja energiat.
    Autor: Magnus Lepasalu
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.