Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nanotehnoloogial põhinev keemia parandab nähtavust
Nanotehnoloogial põhinevate ainetega auto töötlemisega tegeleva Smart Service'i juhi Eduard Aleksashini sõnul on kerele ja klaasidele kantaval vahal kolm kihti.
Esimene on see, mis seob ülejäänud kihid autoga, teine on põhikiht ja kolmas on libekiht. Viimane neist paneb vee ja mustuse auto pealt ära jooksma. Autol tekib sellise ainega katmisel isepuhastuv efekt.
Mõte on selles, et kui vihma sajab ja piisad kukuvad autole, siis sõites veab kiht tuulega vihmavee koos mustusega autolt minema.
Tõsi, see pole päris sama mis pesemine, kuid auto seisab märksa kauem puhtana kui muidu.
Samuti on sellisel vahal kaitsefunktsioon, mis ei lase mustusel sügavale värvkattesse tungida, see tähendab, et autoga pesulasse minnes pole vaja mitmeid leotusi läbida, enne kui auto puhtaks saab.
Sama ainet kantakse ka aknaklaasidele, mis kindlustab selle, et vihma korral jookseb vesi ise tuulega minema. Enamjaolt pole kojamehi üldse vajagi. Näiteks maanteel suurema kiirusega sõites võib ka paduvihmaga kojameeste kangi peaaegu puutumata jätta.
Autode puhastamisega tegeleva Karleri OÜ juhataja Kristjan Petersoni sõnul on nad selliseid vahasid juba kaks aastat kasutanud. Peterson kinnitas, et pärast toote proovimist tullakse tavaliselt tagasi ja soovitakse seda uuesti kasutada.
Tulemuslik on olnud ka reisibusside esiklaaside vahatamine, mis on püsikliente juurde toonud.
Sarnased tooted on olemas ka silikoonist valmistatuna, kuid neid Aleksashin ega ka Peterson ei soovitanud. Esiteks kuluvad need kiiremini, teiseks jätavad aknale rasuse kihi.
Nanotehnoloogilised tooted jätavad väga õhkõrna kihi, mis pole silma ega käega tajutav.
Kaks aastat oma autodel nanotehnoloogilisi tooteid kasutanud Amper Racingu töökoja juhataja Eero Pesur pidas neid väga heaks. Ta mainis, et kui aken sellega vahatatud, on isegi vana kojamehega mustust klaasilt maha tõmmates vaade selge.
Pesuri kinnitusel on eriti hea pikka maad sõita, sest pidev vihmaga maadlemine ei väsita enam nii palju. Ka talvel on erinevust märgata - kas aken on töödeldud või mitte.
Pesuri sõnul pole ta sel talvel veel kordagi akent kraapima pidanud ja uus kraabits ja hari seisavad kasutamata pagasiruumis.