Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EMT arvestab uuest aastast alates kõnesid minuthaaval
"Meie hinnangul tõusevad EMT hinnad 30 protsenti," ütles Elisa Eesti juht Sami Seppänen konkurendi hinnapoliitika muutmist kommenteerides.
"Kui kuu jooksul teha palju lühikesi (nt 30-40sekundilisi) kõnesid, siis võib mobiiliteenuse hind tõusta kuni veerandi võrra," sõnas Bravocomi turundusjuht Paul Liivoja.
Seppäneni sõnul ei kavatse Elisa oma hinnapoliitikat muuta, uskudes, et EMT kaotab uue süsteemi tõttu hulga kliente.
"EMT tõi oma teates uue hinnapoliitika kohta välja, et sama minutisammuga arveldust kasutab ka Soome Sonera. Sonera aga kaotas pärast uue süsteemi juurutamist aasta või poolega sadu tuhandeid kliente," rääkis Seppänen, kelle hinnangul on klientide kaotust oodata ka EMT-l. Täpsemalt operaatorit vahetavate klientide arvu ei soostunud Seppänen siiski prognoosima.
Bravocom leiab, et EMT kava on klientide suhtes ebaõiglane. Bravocom ei kavatse sekundipõhisest arveldusest loobuda, teatas ettevõte.
Seni arvestas EMT Eesti-siseseid kõnesid sekundipõhiselt: klient maksis täpselt nii mitme sekundi eest, kui kõne kestis. Välismaale helistamisel kehtib minutipõhine arvestus juba praegu.
"See, kui palju arved muutuvad, sõltub kliendist," selgitas EMT avalike suhete juht Kaja Pino. "Enim kaotavad need, kes kipuvad tegema väga lühikesi kõnesid."
EMT kõnesidevaldkonna ärijuht Jüri Kriisemanni sõnul näeb ettevõte üldist trendi minutipõhise maksustamise poole nii riikidevahelises kui ka riigisiseses arvelduses. Mobiilioperaatori teatel ei avalda arveldussammu muutus keskmise kliendi arvele olulist mõju. "Keskmine kõnepikkus EMT võrgus on praegu minuti piiri peal, nii et keskmise kõne puhul lisandub arvele ainult mõni sent," märkis Kriisemann.
"Ma ei tea, kuidas on Elisa nii suurte numbriteni (30protsendilise kasvuni - toim.) jõudnud, ise oleme arvestanud umbes 15 protsendiga," ütles Pino.
Äriklientide puhul lubab EMT olla paindlik ja valmis igasugusteks lahendusteks. "Ma ei saa kellelegi sekundipõhist arvestust lubada, aga meie haldurid tegelevad kõikide äriklientidega sobivate lahenduste otsimisel. Näiteks saame pakkuda madalamat hinda," rääkis Pino.
Ühtlasi lükkas ta ümber kahtluse, justkui oleks otsus tehtud Eesti Telekomi ja sellega ka EMT emafirma TeliaSonera survel. "Ei, omaniku selja taha me siin pugeda ei saa. Tegime otsuse ise," märkis ta.
Eesti Telekomi juhil Valdo Kalmul ei olnud reedel mahti EMT otsust kommenteerida.
Kui muutus kajastub ka firmasisestele lühinumbritele tehtud kõnedes, siis on see küll halb. Teeme just väga palju lühikesi ja konkreetseid kõnesid. Ettevõttes on 80-100 mobiilikasutajat ja igakuised telefoniarved ulatuvad kuni 150 000 kroonini. Vaevalt, et ma kohe uut operaatorit otsima jooksen. Üritan enne ikka EMTga läbi rääkida.