Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BLRT börsiplaanid settivad veel 3 aastat

    Eile vastas aripaev.ee ja dv.ee lugejate küsimustele BLRT arendusdirektor Andrei Nassonov.
    Kas BLRT on kolme aasta pärast börsifirma?
    Börsileminek ei ole BLRT-l praegu prioriteetne tegevussuund. Hoiame end küll pidevalt kursis börsil ja majanduses toimuvaga, aga IPO-le suunatud otsest tegevust ei toimu. Kui selline otsus tehakse, siis ei toimu see enne kolme aastat.
    Kui pikalt näete veel laevaehituse sektoris positiivseid aegu?
    Praegu on meie laevaehitusportfell planeeritud lähemaks kolmeks kuni viieks aastaks. Euroopa laevaehituse turg kasvab kuskil 15% aastas. Olulist kasvu nähakse ka kauba- ja reisijateveos meritsi. Seega vähemalt viie aasta perspektiivis langusmärke turul ei ole.
    Kui palju ja kuidas mõjutab BLRTd olukord tööjõuturul?
    Leedu Klaipeda, Soome Turu ja Tallinna laevaehitus- ja laevaremondiettevõtted kasutavad kõik suuremate projektide tegemiseks välistööjõudu. Kõige soodsam on välisspetsialiste kaasata Leedu Klaipeda tehases, kus kõrvuti oma tööliste ja Ukraina spetsialistidega töötab ka 50 Hiina laevaehituse oskustöölist.
    Sadakond välisspetsialisti on pidevalt ametis ka meie Turu laevatehases.
    Mida plaanite veel teha, et Eestisse rohkem tööjõudu tuua?
    Meile teadaolevalt on siseministeeriumis lõppjärgus välisspetsialistide ajutiste töölubade väljaandmise lihtsustamise seaduse eelnõu koostamine. Praegu on BLRT Tallinna ettevõtetes ametis üle 300 välisspetsialisti. Küsimus ei ole selles, et neid peaks olema väga palju rohkem, vaid uute tulijate vormistamise ja rotatsiooni operatiivsuses.
    Kas mõningad vihjed tootmine Eestist välja kolida on tõsine ähvardus või lihtsalt surve avaldamine? Kui palju kaotaks Eesti, kui BLRT oma tootmise nt Leetu koliks?
    BLRT ei kavatse tootmist Eestist välja viia, vaid pigem laiendada. Ainuke suund, mis on tervikuna koondatud Leedu tehasesse, on laevaehitus. Selle sammu põhjused on puht pragmaatilised - seal on tootmine efektiivsem ja lihtsam kaasata tööjõudu.
    Kui rääkida BLRT tähendusest Eestis, siis oleme loonud siin ligi 2000 töökohta. Kindlasti oleme oluline eksportöör ning maksumaksja. Kinnitan veel kord, et tootmise Eestist väljaviimine ei vasta tõele.
    Kui BLRT juhtkond oleks Eesti valitsuses, siis mis kolm otsust te kõigepealt langetaksite?
    Et jõuda oma majandusega Euroopa keskmiselegi tasemele, tõusta rahvusvaheliselt edukaks ja miks mitte ka maailma tippu, on tarvis leida Eesti tööstuse kõrgeima potentsiaaliga nišid - sellist klastrite arendamise praktikat rakendavad vist küll kõik edukad riigid. Soomes on arendatavateks suundadeks näiteks metsandus ja laevaehitus - tulemuseks on rahvusvahelisel tasemel tipptegijad ja tugev majandus.
    Teiseks Eesti eduteguriks peaks olema tugev kutse- ja kõrgharidus. Kui ei ole piisavalt insenere ja oskustöölisi, siis pelgalt pehmete erialade spetsialistidega me tippu ei jõua.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.