Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendid panid EMT alistuma
"Ma arvan, et nii peabki turul käituma ja reageerima vastavalt turu ja klientide dikteerimisele. Ma arvan, et meie reageerisime väga kiiresti," sõnas EMT juhatuse esimees Valdo Kalm, kelle sõnul oleks neil tulnud soovitud hinna läbisurumise järel olemasolevate lepinguliste klientide hoidmiseks liiga palju erandeid teha.
"Ütlesin ka Äripäevas, et tahame olla äriklientide suhtes paindlikud. Oleksime aga pidanud hakkama väga palju erandeid tegema, mis poleks lõpuks enam kummalegi poolele kasulik olnud."
Kalm viskas kivi ka konkurentide kapsaaeda, kes alusetult hirmutasid EMT kliente järsu hinnatõusuga. "Ma ei tea, kust pärinevad need arvutused, mida Elisa välja tõi, et kõik läheb 40 protsenti kallimaks. Sellisest megahinnatõusust polnud me unistanud."
Kuigi klientide reaktsioon oli Kalmule oodatust äkilisem, jõuti tema meelest plaanist loobuda õigel ajal. "Suurem mure oleks olnud siis, kui paljud kliendid oleksid liikuma läinud. Me tegime päris kiiresti."
Siiski ei murdnud tigedate klientide lajatav joonlaud EMT kõiki sõrmi ja kõnekaartidel läheb minutipõhine süsteem uuest aastast käima.
Elisa Eesti tegevjuhile Sami Seppänenile jäi konkurendi käitumine mõistetamatuks.
"See on nagu ühes Eesti kultusfilmis, kus öeldi, et me siin mürasime natuke. Kui me räägime kliendihindade tõstmisest 30-40 protsenti ja ühel päeval ütleme, et teeme ja teisel päeval, et ei tee, siis mis seal enam öelda on," rääkis Seppänen, kelle sõnul sai müramises kõige enam kahju just EMT usaldusväärsus.
"Teenusepakkujate vahel otsustatakse erinevatel põhustel. Kindlasti on hind üks põhjus, aga ma arvan, et praegu tekitas see kemplemine klientides kõige enam pahameelt," ütles ta.
Tele2 Eesti tegevjuht Toomas Tiivel oli üllatunud EMT ümberotsustamisest. "Ütlen ausalt, et olin EMT tänase (eilse - toim) otsuse peale palju rohkem üllatunud kui reedese peale," sõnas Tiivel, kuid ei varjanud heameelt, et EMT tegi turunduskampaania kõikidele oma konkurentidele.
"Kuna nad juhtisid üsna paljude klientide tähelepanu hinnale, siis usun, et kliendid hakkasid hinnakirju uurima ja jõudsid järeldusele, et maksavad isegi enne kõne minutiks ümardamist EMT-le liiga palju," sõnas Tiivel, kelle sõnul tuli EMT teate avaldamise päeval neile olemasoleva numbriga operaatorit vahetada soovijate avaldusi viis-kuus korda rohkem.
EMT kliendid ise on rõõmsad. "No see on ju väga tore, kui nad oma klientide arvamust kuulda võtavad," sõnas Advokaadibüroo Ruus, Koch & Vabamets juht Taivo Ruus, kes oleks minutipõhise hinnasüsteemi kehtimahakkamisel operaatorit vahetanud.
"Sekundipõhine arvestussüsteem on siin toiminud sama kaua kui EMT, sellega on kõik harjunud ja ma ei näe ühtegi põhjust, miks oleks muutust vaja olnud," rääkis Ruus, kes ei pea nüüd teistele operaatoritele kosja minema. "Ei, sellisel juhul ma ei plaani operaatorit vahetada, sest igasugune selline tegevus toob endaga kaasa ajakulu ja ma ei hakka aega raiskama," sõnas ta.