Mariliis Pinn • 6. detsember 2007 kell 6:45

Ekspert pakub autotunnelit Mustamäe nõlva sisse

Tallinna linnaplaneerimise ameti tellimusel pealinna teedevõrku kavandav liiklusekspert Tiit Metsvahi soovitab ummikute vältimiseks ehitada eritasandilisi ristmikke ja tunneleid, millest üks kulgeks läbi Mustamäe nõlva.

Läbi Mustamäe nõlva kulgev ligi kilomeetrine tunnel algab teedeinstituudi koostatud teemaplaneeringul «Tallinna tänavavõrk ja kergliiklusteed» Raja tänava pikendusena Mustamäe nõlva alt ning tuleb maapinnale Nõmmel teisel pool raudteed, suubudes Pargi tänavale, kirjutas Postimees.ee.

Teedeinstituudi teaduri ja töö vastutava täitja Metsvahi sõnul peaks Pargi tänavat laiendama ja pikendama kuni Männiku teeni, kuhu hakkab teiselt poolt suubuma ka maanteeameti plaanitav Tallinna ringtee.

«Nõmme häda on see, et see on pikk ja kitsas soolikas ning põiksuunas pole ühtegi magistraali olemas,» lausus Metsvahi. «Linna enda siseliiklus hakkab seda ühendust nõudma ning lisaks ka areng lähivaldades.»

Raja tänava tunnel oleks seejuures vaid üks lüli Nõmme uuenevast liiklusest, peale selle tahetakse rajada Pääsküla möödasõit ning eritasandiline ristmik.

Metsvahi tunnistas, et Harku metsa suunduvale ning terviseradadega ristuvale Pääsküla ümbersõiduteele on palju vastalisi, kuid ta ei näe sellele alternatiivi.

Pealinna liiklust kuni aastani 2035 ennustada püüdva teemaplaneeringu järgi rajatakse ligi paarkümmend uut eritasandilist ristmikku, seejuures viis neist Tammsaare teele ja selle pikendusele Paldiski maanteeni. «1970ndatel oligi Tammsaare tee mõeldud linna kiirteeks, kuid see, mis tegelikult välja ehitati, oli pigem üks juurdepääsutee,» lisas ta.

Metsvahi tunnistas samas, et tehtud tööd ei saa võtta kui linna teedeehituse plaani, vaid töö eesmärgiks on esmajärjekorras reserveerida igaks juhuks võimalikud teekoridorid ja eritasandiliste ristmike kohad tee-ehituste tarvis.

Hetkel kuum