Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansapank pakub kodulaenu internetist
Hansapanga eluasemefinantseerimise osakonna juhi Agnes Maki sõnul on tegu uudse teenusega, mida Hansapank rakendab ühe esimese pangana maailmas. "Selline võimalus hoiab kokku kliendi aega," ütles Makk. Ta lisas, et üks uue teenuse pakkumise eesmärk on luua uusi võimalusi ID-kaarti kasutada ja näidata inimestele, et ID-kaart on turvaline.
SEB Eesti Ühispanga kommunikatsioonijuht ei leia, et võimalus internetipangas laenulepinguid allkirjastada oleks uus, kinnitades, et nende pangas on aastaid olnud võimalik kodus dokumente, ka laenulepinguid, allkirjastada ja neid siis panka saata. Tema sõnul on varemgi pank U-Neti kaudu lepinguid klientidele saatnud, et neile siis ID-kaardi abil digitaalne allkiri saada. "Meie soovitame küll inimestel digitaalallkirja andmise võimalust kasutada, kuna see on mugav ja hoiab aega kokku," ütles SEB Eesti Ühispanga esindaja.
"Hansapanga uus teenus on samm edasi Eesti e-arenguloos ning ärgitab inimesi rohkem kasutama ID-kaarti," märkis Sampo Panga kanalite arenduse osakonna juhataja Lauri Ilison. "Sampo Pangas kasutab ligikaudu 10% klientidest ID-kaarti internetipanka sisenemisel."
Nordea Panga internetipanga arendusjuht Martin Mark leiab, et paljude klientide jaoks on vahetu suhtlus laenunõustajaga oluline. "Liigume selles suunas, et kõik põhilised pangatoimingud oleksid teostatavad nii pangakontoris kui ka internetipanga kaudu, kuid kindlasti jääb pangakontor täitma nõustavat funktsiooni," ütles Mark.