Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saastemaks: kui head ideed otsas

    Eestis võib tulla autodele saastemaks, mis sõltub auto vanusest, massist, mootori kubatuurist, süsihappegaasi päästust. Autode saastemaks on üks punkt üldisemas ökomaksude tõstmise kavas.
    Äripäev ei toeta uut maksu.
    Saastemaks on ebaõiglane nende eraisikute suhtes, kes omavad küll autot, ent sõidavad vähe. Paljudel on auto vaid üksikuteks sõitudeks - maakodus käimiseks, suuremate ostude transportimiseks jne. Tööl käiakse juba ühistranspordiga. Ülikallis parkimine ja ummikud on mõistuse pähe pannud.
    Need, kes autot palju kasutavad, on juba kõrgemalt maksustatud: kütuseaktsiis pluss rohkem käibemaksu. Pealegi tõstis valitsus just kütuseaktsiisi. Kütusetarbimise maksustamisest peaks juba piisama.
    Saastemaksu kehtestamine ei likvideeri kroonilisi ummikuid, millega on hädas eriti Tallinn. Ummikud tekivad ka päise päeva ajal, mil tehakse valdavalt töösõite, mida ei saa ära jätta. Ametiautodega.
    Juhtub see, et töösõite vähemaks ei jää, aga kuna sõitmine tehakse kallimaks, tõusevad veelgi kaupade ja teenuste hinnad. Selle oleksime sunnitud kõik ühiselt kinni maksma. Inflatsioon saaks lisakiirenduse.
    Mootorimahust sõltuv saastemaks sunnib mõtlema väiksema ja säästlikuma auto peale, mis on iseenesest õige suund. Linnas ei pea ringi sõitma maasturiga. Võrreldes Euroopa suurlinnu näiteks Tallinnaga, torkab silma siinne luksusautode ja maasturite rohkus. Las maksavad need rohkem, kel auto on uhkeldamise asi!
    On veel üks aspekt - turvalisus. Suurem auto on teadagi turvalisem.
    Suurema auto vahetavad väiksema vastu siiski teadlikumad eraisikud, kel auto ei ole töövahend. Paljud väikeettevõtjad, FIEd kasutavad sõiduautot, maasturit või kaubikut ka vedudeks. Nemad ei saa autot väiksema vastu välja vahetada.
    Palju autosid on tänaval taksodena. Takso peaks olema siiski vähemalt suurema keskklassi auto.
    Saastemaks paneks ilmselt paljusid autost üldse loobuma, mis polegi ehk halb mõte. Aga efekt saavutatakse siin n-ö pühapäevasõitjate arvel, kes liiklust palju ei koorma. Ja maasturid vuravad linnatänavail edasi.
    Mis oleks lahendus? Autorodud lakkamatutes ummikutes, millega kaasneb ajakulu, parkimise võimatus/kallidus kesklinnas ja kütusehinna tõus ei soodusta Eesti edasist autostumist - tingimused on niigi ebasoodsad.
    Uus maks näitaks üksnes seda, et maksu kehtestajad on agoonias, sest muude abinõudega ollakse jänni jäänud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.