• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,56
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,56
  • 14.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansip ja Padar, tõestage, et olete automaksu vastu

Reformierakonna peasekretär Kristen Michal teatas reedel, et autoomanikud võivad olla kindlad - automaksu Eestis ei kehtestata, sest Reformierakond on selle maksu vastu.
Sellele vaatamata närivad mind endiselt mõningad kahtlused. Kui maksu ei tule, miks teevad rahandusministeeriumi ametnikud tühja tööd - tegelevad selle ideega. Ja miks on selle maksu kehtestamine kirjas ministeeriumi strateegilises arengukavas?
Ministeeriumi maksupoliitikaosakonna peaspetsialist Meelis Laube vastas aripaev.ee küsimusele, millal oleks reaalne vajadus kehtestada autoomanikele saastemaks, nii: "Kui ühiskonnale põhjustatav kulu ületab kütuseaktsiisist laekuva summa." Maksu kehtestamise aluseks võiks Laube sõnul võtta võimsuse, mootorimahu, kaalu, sõiduki maksumuse, CO2 eritamise või kütuse tarbimise. Ja maksustada kõiki sõidukeid, kuid kindlasti maksumäära diferentseerida - anda sellega inimestele selge signaal, et eelistatud on keskkonnasõbralikumad ja vähem ruumi võtvad autod.
Mina loen ametniku jutust välja, et rahandusministeerium tegeleb saastemaksu teemaga, ja ma ei usu, et ametnik on seda tööd teinud oma vabast ajast või lihtsalt huvist teema vastu. Seetõttu tundub mulle Reformierakonna kinnitus, et automaksu ei tule, avalikkuse lollitamisena. Ka aktsiiside ennaktõusust ei räägitud veel aasta tagasi - ebapopulaarne plaan avalikustati alles pärast Andrus Ansipi populaarsuse kõrgustesse tõstnud Pronksiööd.
Ajalugu ei pruugi korduda, võib loota, et seekord Reformierakond avalikkusega ei manipuleeri. Nende peasekretäri jutt vastab tõele ja rahandusministeeriumi ametnikud tegelevad selle teemaga lihtsalt hobi korras. Aga et asi oleks kindlamast kindlam, võiks ministeerium viia sisse parandused olulisse dokumenti nimega "Rahandusministeeriumi valitsemisala strateegiline arengukava aastateks 2008-2011".

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 08:00
Tehisintellektist ja muust
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele