• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,79%6 035,44
  • DOW 30−0,71%44 428,27
  • Nasdaq −1,28%19 538,16
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,79%6 035,44
  • DOW 30−0,71%44 428,27
  • Nasdaq −1,28%19 538,16
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • 14.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konteinerterminali tulek elavdab soikuvat kaubandust

Reedel sõlmitud koostöölepe näeb ette uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade jaotuskeskuse rajamise Muuga sadamasse.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on saavutatud lepe oluline mitte ainult Tallinna Sadama, vaid kogu siinse regiooni jaoks, kuivõrd selline otseühendus Hiina ja Läänemere-äärsete riikide vahel on seni puudunud.
Kaljuranna sõnul on Tallinna Sadam töötanud Hiina suunal juba aastaid.
Allkirjastatud ühiste kavatsuste protokolli kohaselt rajavad Tallinna Sadam ja Ningbo sadam Muuga sadama idaossa uue konteinerterminali, mis oleks esimeses etapis võimeline käitlema aastas ligi 1 miljon TEUd (konteinerite tinglik mõõtühik, vastab 38,5kuupmeetrisele konteinerile - toim.) konteinereid. Rajatav terminal oleks esimene suurem Hiina kaupade jaotuskeskus Läänemere piirkonnas, mis teenindaks nii Loode-Venemaa, Skandinaavia kui ka Baltimaade turge. "Eesmärk on jõuda 3-4 miljoni TEUni aastas," ütles Kaljurand.
Tallinna Sadama pressiesindaja sõnul tarnitavate kaupade suhtes piiranguid pole. "Konteinerites võib vedada kõike ning kaupu tarnitakse vastavalt vajadusele, mis erinevad riigiti," lisas ta.
Ningbo sadama esinduse visiit Eestisse on jätk mullu oktoobris toimunud Eesti äridelegatsiooni visiidile Hiina, mida juhtis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. "Selle kokkulepega rajatakse otseühendus maailma ühe kiiremini kasvava majanduspiirkonna - Hiinaga," märkis Parts.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.02.25, 16:00
Mida toob aasta 2025 väikeinvestoritele?
Alanud aasta tõotab tulla väikeinvestorite jaoks tegus, sest turge juhivad mitmed tehnoloogilised uuendused, regulatiivsed muudatused ja makromajanduslikud suundumused. Freedom24 analüütikud annavad näpunäiteid, millele tähelepanu pöörata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele