"Lepingu sõlmimise peamine pluss on see, et tekib otseühenduse võimalus," ütles Vare. Kui varem sõitsid laevad ümber India ja randusid oma lastiga suurtes sadamates, näiteks Hamburgis, sealt aga viisid teised laevad lasti väiksematesse sadamatesse, siis nüüd tekib võimalus sõita kogu kaubaga otse Eestisse. "Majanduslikult on see meile kasulik," seletas Vare.
Tema sõnul lähevad kaubad sealt edasi Venemaale ja teistesse Balti riikidesse.
"Konteinervedude osa pidevalt kasvab, mis teeb antud äri väga perspektiivikaks," selgitas Vare.
"Venemaa püüab aina rohkem suunata kaubavood oma sadamatesse," rääkis Vare. "Selleks on olemas teatud makromajanduslikud põhjused. Seejuures asuvad need sadamad regioonides, kus mingit muud äritegevust ei toimu. Seetõttu on see Venemaale regionaalpoliitika vaatenurgast kasulik. Pealegi, imporditavate ja eksporditavate kaupade voog on nii suur, et Venemaa tuleb vaevalt üksinda sellega toime."
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul oli neil Muuga sadama idaosa laiendus niikuinii, hiinlaste tulek annab sellele arendusele lisakindlust ning loob uusi võimalusi meie sadamaid kasutada.
Ehitus toimub etapiti aastate vältel, praegu ei ole töövõtjaid veel teada, rääkis Kaljurand. Tema sõnul on täpne finantsplaan alles koostamisel, nii nagu ka täpne koostöölepe.
"Praegu sai sõlmitud kavatsuste protokoll, kus mahud ja suurusjärgud on ära toodud rohkem hinnanguliselt," lausus ta.
Kaljuranna sõnul võib projekti edenedes eeldada, et siin hakkab käima Hiina poole esindajaid-eksperte. "Kas nad ka püsivalt siin paiknema hakkavad, pole teada," lisas ta.
Autor: ÄP
Seotud lood
Maailmamajanduse jõujooned on kiiresti muutumas – seda tõestab BRICSi ja lääneriikide majanduste mahu pikajaaline võrdlus. Tektoonilised muutused globaalses majanduses toovad arvatavasti kaasa ka suured muutused geopoliitikas ja maailma finantskorras.