"Ma ei ütleks, et tulemused olid kesisemad, kui me ootasime. Tulemused olid head, kuid mitte nii head," kommenteeris Kert eile avalikustatud Tallinna Kaubamaja ja tema tütarettevõtete käibenumbreid.
"Vähem paremaks teeb Kaubamaja tulemusi see, et tulemuste ületamine tuli neil autode segmendist. Oleksin oluliselt rõõmsam, kui see oleks tulnud kaubamajade ja Selverite segmendist," märkis Kert. Selveri käive kasvas 28%, Tallinna ja Tartu kaubamajade 19%, autokaubanduse oma 76%.
Kert ennustab Tallinna Kaubamajale pingelist aastat. "Majanduskasvu pidurdumine mõjutab eelkõige kaubamajasid ja vähem Selvereid," lisas Kert.
Hansapanga analüütik Dander Danil märkis, et Tallinna Kaubamaja aktsia on väärt ostmist. Üldine majanduskasvu pidurdumine mõjutab kindlasti ka kaubandust ja lähiaastatel nii hästi enam ei lähe.
"Samas Tallinna Kaubamaja ettevõttena on huvitav, sest neil on plaan laieneda Lätti. Kui see kontseptsioon töötab, siis oleme selle ettevõtte puhul positiivsed," ütles Danil.
Ettevõtte 2007. aasta käive oli 5,9 miljardit krooni. LHV prognoosis käibeks 5,8 ja Hansabank Markets 6,1 miljardit krooni. Tallinna Kaubamaja aktsia hind langes eile 4 protsenti, 112,66 kroonile.
Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepa sõnul on automüügi alustamine Eestis, Lätis ja Leedus üliheaks valikuks osutunud.
"Tallinna Kaubamaja kontsernile on tegemist uue järjekordse laienemisaastaga," rääkis Puusepp. Juurde tuleb uusi Selvereid Eestisse ja Lätti, uksed avab uue ilupoodide kett, lisaks Kiale otsitakse müügiks ka teisi automarke.
A-Selveri juhataja Ain Taube sõnul on Selverite kiirema kasvu aeg möödas. "Suuremad kasvud jäid aastatesse 2005 ja 2006. Eelmise aasta käibe kasv oli tingitud üldisest jõulisest jaekaubanduskasvust, Selveri keti laienemisest ning vanade juba olemasolevate poodide panusest," märkis Taube.
Taube sõnul on Selver kasvanud kiiremini kui teised, suurendades oma turuosa 14,6 protsendini. "Lisaks Selverile võitis turuosa juurde ka Maxima, kes on ka agressiivselt laienenud. ETK ja Rimi on tugevamad kaotajad, samuti Prisma, kes koos kõigi teiste toidukauplustega kaotas turosast 1%," märkis Taube.
Janne Tapio Lihavainen, Prisma Peremarketi juht
Kaubamaja käibenumbrid mind ei üllata, need olid ootuspärased. Oleme nende numbreid siin ju ka näinud ning eks neil on uusi maju ka kerkinud. Praegu pole küll erilist langust näha, kui me vaatame oma tegevust. Igal pool manitsetakse olema ettevaatlikud, kuid meie oleme ennast ette valmistanud. Keldripoed surevad välja, sest inimeste tarbimisharjumused on muutunud. See on rahvusvaheline trend, et inimene tahab saada kõik asjad ühest kohast.
Oleg Gross, Lääne-Virumaa suurettevõtja
Sel aastal kasv pidurdub. Tegemist on tormiga enne vaikust. Meie käive on ka kasvanud, oli üle miljardi. Tore, et kaubamaja müüb hästi. Arvestades üldist majanduskasvu pidurdumist, tuleb sel aastal kaubanduses langus. Toidukaubandus on jätkusuutlik, siin ei juhtu eriti midagi. Süüa tahavad inimesed ikka. Pigem puudutab majanduskasvu pidurdumine kinnisvarafirmasid, kes ei suuda oma laene tagasi maksta. Kuid meiega ei juhtu midagi.
Autor: Kaisa Tahlfeld
Seotud lood
Nõudlus kulla järele tõusis mullu uue rekordini, millele aitasid kaasa nii keskpankade kullaostud kui ka investeerimisnõudluse kasv, selgub Maailma Kullanõukogu värskest raportist.