• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 2250,06%39 174,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • 18.01.08, 13:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kanajev: täna on hind üks, homme – teine

Pärast rasket 2007. aastat alustab kohalik transiidiäri restruktureerimist: parem tulevik sõltub konteineritest, mereveost ja naftasaaduste ladustamisest, millest ärimees Kanajevi sõnul on huvitatud kõik traderid, sest üks päev on hind üks, järgmisel teine.
Transiidiärimees Anatoli Kanajev selgitas, et Venemaal, millega on Eesti transiit suures osas seotud, on esiteks trend oma terminale arendada ning teiseks – käib naftasaaduste põhjalikum töötlemine, mis tulevikus vähendab transiidis masuudi ja toornafta osakaalu ning suurendab puhaste naftasaaduste osa. Siinkohal tekib vajadus laoterminalide ja mahutite järele, milles võib hoida toodet edaspidiseks edasimüügiks, kirjutas Den za Dnjom.
“Sellest on huvitatud treiderid, kes jälgivad turu kõikumisi ja mängivad konjunktuuril. Täna on hind üks, homme – teine. Nn storage-terminalide (laoterminalide) olemasolu võimaldab hoida toote mingi varu kasumlike hindade ootel ning lisaks hoida strateegilist varu,” rääkis Kanajev.
Akadeemik Mihhail Bronštein seletas, et praegu maailmas toimuva energiakandjate hindade kõikumise tingimustes tasub transiidifirmadel tegelda mitte ainult transiidi- vaid ka ladustamisega, selleks et lasta toodang turule müüja jaoks kõige parema konjunktuuri tekkimisel ning hoida varuks ebasoodsa konjunktuuri puhul.
Sadamaoperaatorite Liidu direktor Ago Tiiman arvas, et see on väga oluline muutus naftatransiidi struktuuris: “Tõenäoliselt liigub see kaup mitte mööda raudteed vaid, nagu varem, meritsi – sadamast sadamasse.” Lisaks ootab ees ka konteinervedude suurendamine. Selle tõestuseks on hiljutine Tallinna Sadama ja hiina sadama Ningbo leping, mille kohaselt ehitatakse Muugale uus konteineri terminal maksumusega 220 mln USA dollarit. “Suhtun sellesse lepingusse skeptiliselt: kõne all on vaid üldised kavatsused, mingeid kindlaid tarnekohustusi pole veel antud. Erinevalt lepingust, mille sõlmis kaks kuud tagasi Läti Hiina ja Venemaaga: sellesse on poolte kohustused täpselt kirjutatud,” kommenteeris Bronštein.
Ago Tiimanil on ka mitte eriti rõõmsaid näiteid transiidiäris toimuvast: sellel aastal kadusid Eesti naftatransiidi horisondilt sellised tegijad nagu Oiliken Bunkering, mis tegeles laevade tankimisega; Milstrand – kunagi üks tähtsamaid naftatransiidi firmasid; tühi on Muuga söeterminal; kunagi oma mahu järgi teine olnud terminal Eurodek on samuti tühi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 15:03
Alexela ekspert: „Selline energiapoliitika kujundamine ei tohiks olla kohane demokraatlikule riigile“
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele