Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles venekeelsele majandusuudiste portaalile dv.ee, et Muuga ja Ningbo sadama koostöö edenedes hakkavad siin käima Hiina eksperdid.
Tema sõnul pole teada, kas nad siin ka püsivalt paiknema hakkavad.
"Muuga sadama idaosa laienduse ehituseks tuleb teha kindlasti rahvusvaheline hange. Parim pakkuja võidab," ütles Kaljurand. Ta lisas, et ehitus toimub etapiti aastate vältel.
Ta möönis, et sadama idaosa laiendus oli Tallinna Sadamal plaanis niikuinii, hiinlaste tulek annab sellele arendusele tema sõnul lisakindlust ning loob uusi võimalusi sadamate kasutamiseks ja transiitkaubanduse arenguks terves Eestis.
Ehituskulude jagunemise kohta märkis juht, et täpne finantsplaan on alles koostamisel, nii nagu ka täpne koostöölepe.
Praegu sai sõlmitud kavatsuste protokoll, kus mahud ja suurusjärgud on ära toodud hinnanguliselt.
Kaljuranna sõnul on hiinlaste kogemused sadamate arendamisel kahtlemata olulised, eriti konteinervedude arendamisel, ning kindlasti on eestlastel sealt palju õppida. Ningbo sadam käitles kümme aastat tagasi sama palju konteinereid kui Tallinna Sadam praegu.
Praegu on nende mahud suurenenud ligi 10 miljoni TEUni aastas, mis on märkimisväärne tulemus.
"Kui projekt lõpuks realiseerub, mängib see kindlasti olulist rolli Eesti transiidi tulevikus," ütles Kaljurand.
Autor: ÄP
Seotud lood
Alanud aasta tõotab tulla väikeinvestorite jaoks tegus, sest turge juhivad mitmed tehnoloogilised uuendused, regulatiivsed muudatused ja makromajanduslikud suundumused. Freedom24 analüütikud annavad näpunäiteid, millele tähelepanu pöörata.